چگونه میتوان سهام آدیداس (Adidas) را خریداری کرد؟

پیشینه شرکت آدیداس (Adidas) بسیار جالب است: این شرکت تولید کفش، توسط یکی از طرفداران هیتلر تاسیس شد. همچنین، یک دعوای خانوادگی نیز در شرکت اتفاق افتاد که به تاسیس شرکت Puma ختم شد. امروزه آدیداس یکی از بهترین برند های ورزشی است که جایگاه خوبی نیز در بازار بدست آورده است. آیا دوست دارید بدانید چگونه میتوانید سهام آدیداس را خریداری کنید؟ در این مقاله، تمام اطلاعاتی را که پیش از سرمایه گذاری در آدیداس نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت.

چگونه سهام آدیداس را خریداری کنیم؟

دلایل زیادی برای خوشبینی به سهام آدیداس وجود دارد. هر روزه افراد بیشتری نگران سلامتی خود میشوند و آدیداس نیز تا کنون رشد خوبی داشته است. شما میتوانید با باز کردن یک حساب کاربری در آدیداس (Adidas) سرمایه گذاری کنید. کارگزاری نهادی است که خرید سهام را برای شما ممکن میکند.

شما میتوانید با ثبت سفارش بازار (Market Order) یا سفارش محدود (Limit Order) سهام آدیداس را خریداری کنید. با سفارش بازار، میتوانید سهام را در قیمت کنونی آن خریداری کنید. اما در سفارش محدود، سهام را در قیمتی که خودتان مشخص میکنید، خریداری میکنید. در نتیجه، در این نوع سفارش، کنترل بیشتری بر خرید خود خواهید داشت.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام آدیداس را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در2 سهام آدیداس استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام آدیداس چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام آدیداس چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم آدیداس در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت آدیداس

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت آدیداس را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام آدیداس در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام آدیداس را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

سرمایه_گذاری_در_آدیداس

چرا سرمایه گذاری در آدیداس میتواند مفید باشد؟

از سال 2015، آدیداس برنامه ای برای رشد شرکت طراحی کرده است. یکی از موارد این برنامه، حضور در بازار آمریکای شمالی است. همچنین، این شرکت در حال تبلیغ گسترده بر روی اینترنت است. در نتیجه، فروش اینترنتی شرکت نیز افزایش یافته است.

آدیداس؛ ارسال محصولات را نیز به مشتریان خود، سرعت بخشیده است. در نتیجه، فاصله زمانی تولید تا فروش نیز کاهش پیدا کرده است. این میتواند یکی از بزرگترین مزایای آدیداس باشد. چرا که این شرکت میتواند سریع تر به مد های جدید بازار واکنش نشان دهد و در رقابت با شرکت های دیگر نیز پیشتاز باشد.

همچنین، آدیداس برنامه های بازاریابی گسترده ای نیز دارد. برای مثال، این شرکت قراردادی را با بیانسه خواننده آمریکایی امضا کرده است. استفاده از سلبریتی ها برای فروش، میتواند میزان فروش شرکت را بسیار بیشتر کند. همه این ها میتواند دلایل خوبی برای خرید سهام آدیداس (Adidas) باشد.

توجه بر رقبا

همواره هنگام سرمایه گذاری، باید به رقبای شرکت نیز توجه کنید. آدیداس رقابت تنگاتنگی با شرکت Nike دارد که رهبری فروش محصولات ورزشی را در دست دارد.

به همین دلیل، قبل از سرمایه گذاری در این برند ورزشی، بقیه برند ها را بررسی کنید. ممکن است برند های دیگر، بیشتر مناسب سرمایه گذاری باشد. حواستان باشد که بهره وری شرکت بسیار مهم است و میتواند در قیمت سهام بسیار تاثیرگذار باشد.

تاریخچه به وجود آمدن آدیداس

Adolf Dassler در سال 1920 شروع به تولید کفش های ورزشی کرد. این کفش ها توجه بسیاری از دوستداران ورزش را به خود جلب کرد. در سال 1949، داسلر شرکت Adidas AG را تاسیس کرد. اسم شرکت، از لقب خودش، Adi  الهام گرفته است.

در 1954، آدیداس کفش تیم ملی آلمان را تامین کرد. این کفش ها محصولی انقلابی بودند. این کفش ها، کفی قابل تعویض داشتند. شرکت آدیداس مالک برند های Reebok و TaylorMade نیز هست. این شرکت از آغاز فعالیتش همواره در حال رشد بوده است. دفتر این برند آلمانی، در شهر Herzogenaurach در ایالت باواریای آلمان قرار دارد.

دعوای بین پوما و آدیداس

دعوای شدیدی بین آدولف داسلر و برادرش رادولف داسلر پیش آمد. رادولف آدیداس را ترک کرد و شرکت پوما را تاسیس کرد. این دعوا باعث شکل گیری رقیب آدیداس، شرکت پوما شد.

در دهه 70 میلادی، دعوایی نیز بین این دو برند پیش آمد. در آن زمان، آدیداس (Adidas) اسپانسر تیم فوتبال هلند بود. در عین حال، کریوف نیز قراردادی با پوما امضا کرده بود و نمیتوانست از محصولات آدیداس استفاده کند و اگر محصولی از آدیداس میپوشید، قرارداد فسخ میشد. آدیداس نیز اجازه نداد این بازیکن از کفش پوما استفاده کند و گفت اگر این اتفاق بیفتد، دیگر اسپانسر تیم هلند نخواهد بود. در آخر، تنها بازیکنی بود که تنها یک تیشرت خط دار بر تن داشت.

خرید_سهام_آدیداس

خرید شرکت های دیگر

در سال 1997، آدیداس کمپانی Salomon Group را خریداری کرد. این برند، محصولات ورزشی زمستانی (مثل وسایل اسکی و اسنوبورد) تولید میکند. به علاوه، این شرکت وسایل گلف نیز تحت برند TaylorMade تولید و به فروش میرساند. بعد از ادغام دو شرکت، نام این برند به Salomon-Adidas تغییر کرد. خرید بخش زمستانی برای آدیداس ضرر ده بود. به همین دلیل در سال 2005، آدیداس این شرکت را به Amer Sport فنلاندی واگذار کرد. اما TaylorMade همچنان بخشی از برند Adidas باقی ماند.

Reebok نیز در سال 2006 توسط آدیداس خریداری شد. این برند، توانست جایگاه آدیداس را در بخش لباس های ورزشی بهبود ببخشد. در آن سال نیز، شرکت نام خود را به Adidas AG تغییر داد. فروش محصولات Reebok، 10 درصد کل فروش شرکت است.

خط تولید لباس آدیداس

برند آدیداس سه خط تولید لباس دارد:

  • Adidas Originals که علامت برگ شکلی دارد. این لوگو در سال 1972 شکل گرفت و به سه خط نیز معروف است. همچنین این خط تولید، پوشاک کلاسیک ورزشی تولید میکند. محصولات این خط تولید، برای استفاده روزانه طراحی شده اند.
  • The Adidas Performance: این خط تولید نیز، همان لوگوی آشنای سه خط شیب دار را دارد. این لوگو در سال 1996 معرفی شد. این خط تولید، انواع لوازم ورزشی مدرن را تولید میکند.
  • سومین خط تولید آدیداس، Adidas Neo است. این خط تولید، محصولات جوان پسند ارائه میکند.

آیا دوست دارید بدانید که عملکرد این سهام در آینده چگونه خواهد بود؟ پس باید ببینید واکنش افراد به پوشاک و محصولات جدید آدیداس (Adidas) چگونه است. اگر افراد زیادی مشتاق محصولات این برند باشند، فروش افزایش پیدا میکند. در نتیجه، سود دهی آدیداس نیز افزایش پیدا میکند و خرید سهام این شرکت نیز، جذاب تر خواهد شد.

کفش های آدیداس و پرینتر سه بعدی

آدیداس قرار است کفش هایی به بازار عرضه کند که با پرینتر سه بعدی ساخته شده اند. با پرینت سه بعدی کفش، میتوان کفی کفش را متناسب با هر وزن و سبک ورزشکار طراحی کرد. این نوآوری آدیداس FutureCrafte 3D نام دارد. این نوع کفش، در تعداد محدود ارائه خواهد شد.

آیا فکر میکنید نوآوری های آدیداس (Adidas)، جایگاه این شرکت را تثبیت خواهد کرد؟ پس برای سرمایه گذاری در این شرکت، چند سهم آدیداس را خریداری کنید!

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *