چگونه می‌توان سهام ایرباس (Airbus) را خریداری کرد؟

ایرباس (Airbus) و بوئینگ (Boeing) دائماً در حال رقابت با یکدیگرند. اما به دلیل مشکلات کنونی بوئینگ، ممکن است که ایرباس در سال‌های آینده گوی رقابت را از آن خود کند. در فکر خرید سهام Airbus هستید؟ این مقاله، به شما نشان خواهد داد که چطور و در کجا می‌توان سهام شرکت ایرباس را خریداری کرد.

چگونه سهام ایرباس را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام ایرباس را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام ایرباس استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام ایرباس چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام ایرباس چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم ایرباس در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت ایرباس

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت ایرباس را پیدا کنید.

تحلیل ایرباس

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام ایرباس مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم ایرباس در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام ایرباس در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام ایرباس را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم ایرباس در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند ایرباس در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام ایرباس است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه‌گذاری در ایرباس عاقلانه است؟

سرمایه‌گذاری در شرکت Airbus بسته به شرایط اقتصادی می‌تواند سودآور باشد. هنگامی‌که صنعت هواپیمایی پررونق باشد، سهام ایرباس نیز، اوضاع خوبی خواهد داشت. به همین دلیل، هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در Airbus را دارید، حتماً تحولات و شرایط اقتصادی را بررسی کنید. هنگامی‌که ایرباس سفارش‌های بیشتری دریافت کند، عملکرد مالی این شرکت نیز بهتر می‌شود.

بزرگ‌ترین رقیب ایرباس، شرکت بوئینگ (Boeing) است. این دو شرکت، همواره با هم در رقابت بودند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را به دست بیاورند. ایرباس تاکنون توانسته به‌خوبی رقابت را پیش ببرد. البته، در شاخه نظامی، عملکرد ایرباس چندان مطلوب نبوده است. برای مثال، هواپیماهای A400 که سال 2016 رونمایی شدند، یک شکست برای این شرکت محسوب می‌شوند. اما عملکرد بهتر هواپیماهای تجاری ممکن است در آینده این ضرر را جبران کند.

ایرباس در مقایسه با بوئینگ، در شرایط بهتری قرار دارد. اخیراً به دلیل مشکلات فنی بسیار هواپیماهای بوئینگ، اعتبار این برند آسیب بسیاری دیده است. به همین دلیل، ممکن است Airbus بتواند رقیب دیرینه خود را در آینده مغلوب کند. این مورد می‌تواند یکی از دلایل خرید سهام ایرباس باشد.

خرید_سهام_ایرباس

درباره ایرباس

کمپانی ایرباس (Airbus Group) تا سال 2014 با نام European Aeronautic Defence and Space Company یا به‌اختصار EADS نام داشت. این شرکت در زمینه تولید هواپیماهای تجاری و دفاعی فعالیت می‌کرد. تأسیس این شرکت به سال 2000 بازمی‌گردد؛ زمانی که شرکت فرانسوی Aerospatiale-Matra و شرکت آلمانی Dasa و شرکت اسپانیایی CASA با یکدیگر ادغام شدند.

ایرباس در بیش از 170 نقطه از جهان فعال است. این شرکت چندین شعبه در بلژیک، آلمان، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا و هلند دارد. شعب هلند در شهرهای آمستردام و لیدن قرار دارد. دفتر مرکزی ایرباس نیز در شهر لیدن است. ایرباس به این دلیل دفتر مرکزی خود را در هلند قرار داده است که هلند، از بسیاری جهات کشوری بی‌طرف محسوب می‌شود.

سه بخش اصلی شرکت ایرباس گروپ

بخش ایرباس، بزرگ‌ترین بخش این کمپانی محسوب می‌شود. دو سوم گردش مالی این شرکت، از همین بخش تأمین می‌گردد. این بخش، به تولید هواپیماهای تجاری برای ایرلاین‌ها مشغول است.

بخش هلیکوپتر ایرباس، به تولید هلیکوپترهای نظامی و دولتی مشغول است.

بخش دفاعی فضایی ایرباس نیز، به تولیدات نظامی می‌پردازد. به‌علاوه، بخش تجاری به بخش فضایی کمک می‌کند. مثلاً ماهواره‌های مصنوعی موردنیاز در همین بخش تولید می‌شوند. قراردادهای دفاعی و نظامی این شرکت، %15 درصد گردش مالی شرکت را تشکیل می‌دهند.

تاریخچه شرکت

دولت‌های اروپایی، علی‌رغم این‌که نصف بودجه دفاعی آمریکا را دارند، سه برابر آمریکا شرکت‌های دفاعی در اختیار دارند. همیشه ریسک این وجود داشت که شرکت‌های بزرگ‌تر آمریکایی، اقدام به خرید شرکت‌های کوچک‌تر اروپایی کنند. به همین دلیل، پروژه ادغام شرکت‌ها در 1999 آغاز شد.

این ادغام، سرآغاز شرکت EADS بود. دفتر مرکزی این شرکت، در هلند قرار داشت و تحت قوانین هلند نیز فعالیت می‌کرد. بعد از ادغام با شرکت‌های DASA و CASA، دفترهای دیگری نیز در مونیخ، پاریس و مادرید تأسیس شد.

بعدازاین ادغام، این شرکت تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات دفاعی و هلیکوپتر شد. همچنین این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسلحه و سومین تولیدکننده هواپیما در دنیا بود.

در سال 1999، این شرکت تازه‌تأسیس ضرری 900 میلیون یورویی به بار آورد. البته، انتظار می‌رفت که ادغام این شرکت در آینده بتواند به سودآوری بیشتر منجر شود. اولین سود این شرکت در سال 2001 حاصل شد. این سود به دلیل فروش هواپیماهای ایرباس به دست آمد.

تحویل 560 هواپیما تا سال 2020 علی‌رغم بحران کرونا

علی‌رغم بحران به وجود آمده به دلیل ویروس کرونا، بخش هواپیماسازی ایرباس توانست 560 هواپیما را به مشتریان خود تا پایان 2020 تحویل دهد. البته این مقدار بیش از 300 هواپیما کمتر از سال 2019 است. البته فروش این مقدار هواپیما، برای اهداف مالی این شرکت کافی بود. با تحویل این تعداد هواپیما، ایرباس توانست از رقیب خود، بوئینگ (Boeing)، سود دهی بهتری داشته باشد. بوئینگ در نوامبر 2020 اعلام کرد که تاکنون، تنها 118 هواپیمای جدید تحویل داده است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *