چگونه میتوان سهام AMD را خریداری کرد؟

AMD در حوزه تولید و توسعه پردازنده فعال است و مدت زمان بسیاری است که رقیب شرکت اینتل (Intel) محسوب میشود. هر چند، AMD نسبت به اینتل شرکت کوچکتری محسوب میشود، اما هنوز هم یکی از بزرگترین رقبا در این بازار است. به همین دلیل، خرید سهام AMD در زمان مناسب میتواند هوشمندانه باشد. آیا دوست دارید در شرکت AMD سرمایه گذاری کنید؟ در این مقاله تمام اطلاعات مربوط به این سهام را خواهید یافت! همچنین قیمت کنونی سهام اینتل را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه سهام AMD را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام AMD را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام AMD استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام AMD چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام AMD چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم AMD در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت AMD

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت AMD را پیدا کنید.

تحلیل AMD

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام AMD مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم AMD در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام AMD در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام XXX را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم AMD در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند AMD در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام AMD است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

تحلیل سهام AMD

درباره شرکت AMD

AMD (Advanced Micro Dynamics) یک شرکت آمریکایی است. دفتر مرکزی این شرکت در Sunnyvale در کالیفرنیا قرار دارد. AMD به طراحی و توسعه پردازنده و چیپست مشغول است. رقیب شناخته شده این شرکت، Intel است. اما تفاوت بزرگی میان AMD و Intel وجود دارد.

هم AMD و هم Intel پردازنده و چیپست تولید میکنند. اما AMD تولید قطعات را برون سپاری کرده است. اینتل خود تولید پردازنده ها و چیپست را بر عهده دارد. تولید قطعات پردازنده ها، کاری بسیار دشوار است و AMD لازم نیست نگران این بخش باشد.

AMD

برادر کوچکتر اینتل

AMD به برادر کوچکتر اینتل مشهور شده است. اما AMD دیگر یک شرکت کوچک نیست. اخیرا AMD توانسته است از بازار نوظهور و پر سود ارزهای دیجیتال سود کسب کند. AMD پردازنده کامپیوتر هایی را طراحی میکند که در تولید ارزهای دیجیتال نقش دارند. در نتیجه، بازار AMD رشد زیادی داشته است.

همچنین، با کمبود چیپست های اینتل، AMD توانسته مشتریان جدیدی برای خود کسب کند. اما AMD همواره کوچکتر از اینتل باقی خواهد ماند، چرا که اینتل بخش تحقیق و توسعه گسترده ای دارد و در نتیجه، اینتل میتواند محصولات بهتری را به بازار ارائه کند.

البته این به آن معنا نیست که سرمایه گذاری در AMD جذاب نیست. هنگامی که AMD محصول جدیدی را ارائه میکند یا عملکرد مالی خوبی را منتشر میکند، قیمت سهام این شرکت بالا میرود و خرید سهام AMD، سودآور خواهد بود!

کدام محصول بهتر است؟

بخش عمده ای از مصرف کنندگان، نمیدانند پردازنده ای که استفاده میکنند، اینتل است یا AMD. اما مصرف کنندگان حرفه ای وجود دارند که به پردازنده دستگاه ها، توجه زیادی میکنند. به طور کلی، میتوان گفت که اینتل پردازنده های بهتری میسازد اما پردازنده های AMD ارزان تر هستند. این روزها، تفاوت پردازنده ها بسیار کم شده است.

شریک سابق اینتل

AMD در گذشته، شریک Intel محسوب میشد. هنگامی که AMD تاسیس شد، این شرکت تولید پردازنده های دیگر شرکت ها را بر عهده داشت. در آن زمان، اینتل توانسته بود پردازنده اولین کامپیوتر که محصول شرکت IBM بود را تولید کند و در نتیجه، AMD به دومین تامین کننده پردازنده تبدیل شد.

اینتل طراحی چیپست ها و پردازنده ها را به AMD تحویل میداد و پردازنده ها با لوگوی Intel و AMD در کنار هم ارائه میشدند. این محصولات، نتیجه همکاری مشترک دو شرکت بود. اما در سال های بعد، AMD به طراحی و تولید پردازنده های اختصاصی خود روی آورد.

بعد از استقلال AMD از اینتل، یک جنگ حقوقی بین دو شرکت در گرفت. در نتیجه این دعوای حقوقی، اینتل دیگر طراحی های خود را به AMD نداد و این شرکت کاملا از اینتل جدا شد.

پیش بینی قیمت سهام AMD

اولین فاکتور مهمی که در پیش بینی قیمت سهام AMD دخیل است، تقاضای عمومی است. هنگامی که اوضاع اقتصادی خوب باشد، تقاضای جهانی برای پردازنده ها نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت سهام AMD نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما فاکتورهای دیگری نیز در قیمت سهام این شرکت دخیل هستند.

هنگامی که قصد سرمایه گذاری در سهام AMD را دارید، باید حواستان به تحولات دنیای تکنولوژی نیز باشد. نقطه عطف این شرکت در سال 2000 بود. زمانی که AMD توانست اولین پردازنده گیگاهرتزی خود را بسازد. همچنین، در سال 2006 نیز، AMD یک پردازنده به نام Hammer تولید کرد که بسیار پرفروش واقع شد.

هنگامی که در سهام AMD سرمایه گذاری میکنید، باید از آخرین اخبار تکنولوژی با خبر باشید. رقبای AMD مثل Intel، IBM و Nvidia دائما در حال ارائه محصولات جدید هستند. آیا AMD توان رقابت دارد؟ اگر محصولات AMD بتوانند با دیگر شرکت ها رقابت کنند، قیمت سهام AMD بالا خواهد رفت. آیا محصولات AMD عملکرد مناسبی ندارند؟ پس شاید بهتر باشد اکنون در AMD سرمایه گذاری نکنید.

چرا باید در AMD سرمایه گذاری کنید؟

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در شرکت AMD وجود دارد. یکی از این دلایل، نوآوری شرکت AMD است. آیا AMD در حال ارائه محصولی است که فکر میکنید موفق خواهد بود؟ پس شاید بهتر باشد اقدام به خریداری سهام AMD کنید.

تحولات مثبت بازار ارزهای دیجیتال نیز، دلیل دیگری برای سرمایه گذاری در AMD است. AMD بازار استخراج ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده و دائما در حال محصولاتی برای این بازار است. هر روزه افراد بیشتری به استخراج ارز دیجیتال روی می آورند و تقاضا برای این نوع پردازنده ها بالا میرود که خبر خوبی برای شرکت AMD محسوب میشود.

AMD همچنین با شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و بایدو نیز همکاری میکند. مثلا، مایکروسافت از پردازنده های این شرکت برای خدمات ابری خود استفاده میکند و دیتاسنترهای بایدو نیز، از پردازنده ها و چیپست های AMD بهره میگیرند.

نقاط ضعف احتمالی سهام AMD چیست؟

باید به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در AMD کاملا بدون ریسک نیست. درست مثل دیگر سهام ها، سرمایه گذاری در سهام AMD نیز ریسک هایی دارد. یکی از بزرگترین ریسک های این سهام، رقابت نفس گیر AMD و دیگر شرکت هاست. اینتل بازیگر نخست این بازار است و حدود 80 درصد بازار را در دست دارد. در نتیجه، شرکتی مثل اینتل، سرمایه بیشتری برای تحقیق و توسعه پردازنده ها دارد.

اخیرا شرکت های تازه تاسیسی مثل Radeon و Firepro نیز وارد این بازار شده اند و اقدام به تولید پردازنده های گرافیکی کرده اند. این شرکت ها میتوانند فشاری مضاعف بر AMD وارد کنند چرا که تقاضا برای پردازنده های ارزان قیمت بالاست و رقابت از این هم سخت تر خواهد شد.

آخرین ریسک مرتبط با سهام AMD این است که ممکن است تقاضای جهانی برای کامپیوتر کاهش یابد. دلیل این اتفاق، میتواند استفاده افراد از دستگاه های دیگر باشد. هنگامی که بازار پردازنده ها کم رونق شود، AMD مجبور است حوزه فعالیت خود را تغییر دهد.

عملکرد امیدوار کننده AMD در سال 2019

عملکرد AMD در سال 2019 بسیار خیره کننده بود. گردش مالی AMD در این سال، 10 درصد رشد داشت. سود و حاشیه سود شرکت نیز، رشدی چشمگیر داشته است. عملکرد مالی شرکت در سال 2018 نیز، بسیار خوب بود و در سه ماهه چهارم این شمال، گردش مالی شرکت به بیش از 38 میلیون دلار رسید. در پایان سال 2017، AMD حدود 19 میلیون دلار ضرر به بار آورد. انتظار میرود عملکرد شرکت در آینده، از این هم بهتر شود.

بالا و پایین سهام AMD

سود شرکت در سال 2019 افزایش زیادی یافت. اما ممکن است در آینده، رشد AMD متوقف شود. تقاضا برای چیپست و پردازنده به طور دوره ای بالا و پایین میشود. هنگامی که اوضاع اقتصاد جهانی چندان مطلوب نباشد، تقاضا برای پردازنده نیز کاهش می یابد.

آیا فکر میکنید در آینده، AMD عملکرد خوبی خواهد داشت؟ پس شاید بهتر باشد سهام این شرکت را خریداری کنید. آیا درباره آینده این شرکت، شک و تردید دارید؟ پس شاید بهتر باشد کمی برای خرید سهام AMD، صبر کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *