چگونه می‌توان سهام برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را خریداری کرد؟

برکشایر هاتاوی به‌عنوان کمپانی وارن بافت شناخته شده است. بین سال‌های 1965 و 2017، عملکرد این شرکت تقریبا دو برابر S&P500 بود. این نتایج مناسب حاصل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های آینده‌دار و دارای برند تجاری و جایگاه قدرتمند است. اما چگونه می‌توانیم خودمان در شرکت برکشایر هاتاوی سرمایه‌گذاری کنیم؟ این مقاله به نحوه خرید سهام برکشایر هاتاوی می‌پردازد. شما قیمت سهام این شرکت را نیز می‌توانید اینجا پیدا کنید.

چگونه سهام برکشایر هاتاوی را خریداری کنیم؟

آیا شما به استراتزی سرمایه‌گذاری وارن بافت اعتماد دارید؟ اگر دارید، خرید سهام‌های این شرکت برای شما هوشمندانه است. یک سهم کامل به‌طرز چشمگیری گران است: هر سهم بیشتر از 30 هزار دلار ارزش دارد. خرید یک سهم کامل برای افرادی با دارایی‌های کلان جذابیت دارد. خوشبختانه سرمایه‌گذارانی که سبد خرید کوچک‌تری دارند نیز می‌توانند در برکشایر هاتاوی سرمایه‌گذاری کنند. آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام برکشایر هاتاوی را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام برکشایر هاتاوی استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام برکشایر هاتاوی چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام برکشایر هاتاوی چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم برکشایر هاتاوی در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت برکشایر هاتاوی

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت برکشایر هاتاوی را پیدا کنید.

قیمت‌های سهام برکشایر هاتاوی در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام برکشایر هاتاوی را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

آیا سرمایه‌گذاری در برکشایر هاتاوی عاقلانه است؟

سرمایه‌گذاری در شرکت برکشایر هاتاوی قطعا کار عاقلانه‌ای است. بین سال‌های 1965 تا 2018، این شرکت یازدهی بسیار بالاتری از S&P500 دریافت کرد. به همین دلیل ظاهرا این کمپانی توانسته است با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های قابل اعتماد و باثبات، بازار را شکست دهد. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاری در این شرکت می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی ایده‌آل باشد که زمان کافی برای انتخاب تک‌تک سهم‌ها ندارند.

از مزایای دیگر سرمایه‌گذاری در برکشایر هاتاوی تنوع‌گرایی آن است. این شرکت در انواع مختلفی از سهم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر یکی از قسمت‌ها دچار زیان شود، زیان آن را می‌توان با نتایج مثبت از قسمت‌های دیگر جبران کرد. علاوه بر آن، این شرکت همچنین بیمه و پشتیبانی ارائه می‌کند که به آن کمک می‌کند نتایج سودآوری کسب کند.

سهام برکشایر هاتاوی را خریداری کنید]

البته سرمایه‌گذاری در برکشایر هاتاوی ریسک‌هایی نیز دارد. وارن بافت چهره اصلی و در راس این نهاد است و مردم معمولا به او اعتماد می‌کنند. روزی که او اعلام بازنشستگی کند، قیمت سهام ممکن است به‌سرعت فروبریزد. علت آن ضعیف شدن عملکرد این شرکت نیست، بلکه بیشتر خداحافظی شخصیت معروف این کمپانی است. به‌عنوان یک معامله‌گر فعال، البته شما می‌توانید به چنین تغییر و تحولی واکنش مناسب بدهید.

به‌علاوه، خیلی مهم است که در نظر داشته باشید که آیا استراتژی این شرکت با استراتژی شما سازگار است یا نه. برکشایر هاتاوی برای درازمدت سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین خاطر تمرکز آن بر بازدهی ثابت و رشد نسبتا آرام است. اگر ترجیح می‌دهید که حریصانه عمل کنید و سود کلان‌تری به‌دست آورید، سرمایه‌گذاری در برکشایر هاتاوی بهترین گزینه موجود نیست.

یکی از آخرین معایب سرمایه‌گذاری در برکشایر هاتاوی این است که این شرکت در هنگام موقعیت‌های بد اقتصادی، عملکرد خوبی ندارد. نوسان‌های بازار بورس نیز می‌تواند ارزش سرمایه شما در این شرکت را نیز تغییر دهد. بنابراین توصیه می‌شود در زمان‌های مختلف به خریداری سهام بپردازید. با این کار در زمان اوج بازار از سرمایه‌گذاری پرهیز می‌کنید.

نقشه راه خرید سهام از برکشایر هاتاوی

آیا تصمیم گرفته‌اید سهام برکشایر هاتاوی را خریداری کنید؟ پس باید اول چندین مرحله را بگذرانید. اولین مرحله مهمی که باید طی کنید افتتاح حساب در یک کارگزاری است. ابتدا کارگزاری‌های مختلف را مقایسه کنید تا مطمئن شوید گزینه درستی را انتخاب کرده‌اید.

بعد از افتتاح حساب واریز پول در آن، می‌توانید دنبال سهام‌های داخل حسابتان بگردید. می‌توانید با جستجو کردن اسم شرکت و یا با وارد کردن نماد شرکت آن را (BRKB) پیدا کنید.

می‌توانید سهام را مستقیما بخرید، یا می‌توانید با استفاده از سفارش محدود (limit order) بعدها یک پوزیشن تریدینگ باز کنید. پیشنهاد می‌کنیم سهام یورکشایر هاتاوی را در زمان‌های مختلف خریداری کنید.

پس از سرمایه‌گذاری، لازم است مرتبا ارزیابی کنید که آیا این سرمایه‌گذاری مناسب شماست یا نه. اگر این‌طور نیست، می‌توانید پوزیشن را ببندید. این کار را بدون انجام تحلیل اساسی، انجام ندهید. معمولا این اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران هول می‌کنند و دچار زیانی جدی می‌شوند.

آیا می‌خواهید خودتان مانند وارن بافت سرمایه‌گذاری کنید؟

می‌خواهید یاد بگیرید چگونه مثل وارن بافت سرمایه‌گذاری کنید؟ شاید بتوانید بهتر از این اسطوره عرصه سرمایه، سرمایه‌گذاری کنید. با استفاده از نکاتی که در مقاله‌مان درباره وارن بافت نوشته‌ایم، متوجه می‌شوید که او چگونه سهام‌هایش را انتخاب می‌کند. برای خواندن این مقاله و پی‌بردن به آموزه‌هایی سری برای خرید جذاب‌ترین سهام‌ها، بر دکمه زیر کلیک کنید:

درباره شرکت برکشایر هاتاوی

شرکت هلدینگ آمریکایی برکشایر هاتاوی در رده چهارم جهان قرار دارد. این ابرشرکت صاحب شرکت‌های بزرگی در بخش‌های مالی، انرژی و حمل‌ونقل است. به‌علاوه، برکشایر هاتاوی سهامی جزئی در دیگر کسب‌وکارها دارد. برای مثال، این شرکت هلدینگ آمریکایی سهامی جزئی در کمپانی‌های کوکاکولا و ولز فارگو، در میان بقیه شرکت‌ها دارد. برکشایر هاتاوی در اوماها، نبراسکا مستقر است.

تاریخچه برکشایر هاتاوی

برکشایر هاتاوی تاریخچه‌ای غنی دارد. در سال 1839 الیور چیس شرکت ولی فالز را بنیان نهاد. این شرکت به تولید پارچه مشغول بود. در سال 1927، این شرکت با شرکت تولید کتان برکشایر ادغام شد. پس از این ادغام، این شرکت با عنوان Berkshire Fine Spinning Associates به کار خود ادامه داد. پس از ادغام با شرکت زیان‌ده تولیدی هاتاوی در سال 1955، این شرکت عنوان فعلی خود، یعنی برکشایر هاتاوی را، انتخاب کرد. در سال 1955، این شرکت 15 کارخانه را دربرمی‌گرفت و تعداد کارکنان آن بیشتر از 12 هزار نفر بود.

بانکدار معروف آمریکایی، وارن بافت، در سال 1962 سهام این شرکت را خریداری کرد. دو سال بعد، مشخص شد که صنعت نساجی دچار رکود شده است. مالک پیشین هاتاوی به وارن بافت پیشنهاد داد که دوباره سهام این شرکت را از او بخرد. بافت تصمیم گرفت سهام خود را نفروشد. درعوض، او تصمیم گرفت که عمده سهام برکشایر هاتاوی را خریداری کند. وی سپس مدیریت این شرکت را اخراج کرد و خودش مالک این کمپانی شد. وارن بافت سپس شروع به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه کرد.

فعالیت‌های این شرکت

پروژه‌های فعلی شرکت برکشایر هاتاوی چیست؟ این شرکت یک شرکت هولدینگ است که در شرکت‌های دیگر سرمایه‌گذاری‌های مختلفی کرده است.

برکشایر هاتاوی چندین واحد تجاری دارد. اصلی‌تریت واحد‌های تجاری واحدهایی هستند که در زمینه بیمه و بیمه اتکایی فعالیت دارند. البته این شرکت در چندین بخش دیگر نیز فعالیت دارد.

برای مثال، این شرکت جایگاه مهمی در شبکه ریلی آمریکا با شرکت باربری بزرگ، یعنی شرکت راه‌آهن BNSF، دارد. آن‌ها همچنین در شرکت‌هایی که در زمینه تولید و توزیع برق کار می‌کنند، فعالیت دارند. برکشایر هاتاوی در بخش گاز طبیعی نیز فعال است.

این شرکت همچنین در شرکت‌های معروف آمریکایی مثل اپل و بنک آو امریکا نیز سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه‌گذاری در شرکت اپل به‌طور ویژه بازدهی خیلی خوبی داشته است. با این حساب، ظاهرا وارن بافت عقیده سابقش را رها کرده است. او در گذشته گفته بود که فقط در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که کار آن‌ها را کاملا بفهمد.

در هنگام بحران کرونا، او همه سرمایه خود در بخش خطوط هوایی را فروخت. شاید فروش این سهام‌ها کمی زود اتفاق افتاد، چرا که این سهام‌ها تاحدی پس از اولین سقوط خود، به نقطه قبلی بازگشتند. پس از آن وارن بافت در زمینه طلا سرمایه‌گذاری کرد که بازدهی خوبی برای او داشت.

ذخیره‌های نقدی رکوردشکنی می‌کنند

در سال 2019، ذخیره‌های نقدی شرکت برکشایر هاتاوی رکوردشکنی بالایی داشتند. ماشین سرمایه وارن بافت تا پایان سال 2019، 122 میلیارد دلار در اختیار داشت. این فراتر از رکوردی است که در سال 2017 زده شده بود. او معمولا به‌خاطر نگهداری وضعیت نقدینگی فراوان با انتقاد روبرو می‌شود. علت آن این است که بازدهی پول نقد پایین و بعضی اوقات حتی منفی است. البته این بهتر از سرمایه‌گذاری در شرکتی است که نتایج خوبی به‌دست نمی‌آورد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *