چگونه میتوان سهام (ب‌ام‌و) BMW را خریداری کرد؟

بی ام و مخفف Bayerische Motoren Werke AG است. این شرکت چند ملیتی، در زمینه تولید موتورسیکلت و خودرو فعال است. این شرکت یکی از بزرگترین خودروسازی های دنیا است. رنج قیمت خودروهای بی ام و تقریبا بالاست. Mini و Rolls-Royce دو برند خودروسازی دیگر هستند که BMW آن ها را خریداری کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در مونیخ آلمان است. در این تحلیل جامع؛ میتوانید درباره سهام BMW مطالعه کنید. همچنین بهترین راه های سرمایه گذاری در BMW را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام BMW را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام BMW را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام BMWاستفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام BMW چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام BMW چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم BMW در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت BMW

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت BMW را پیدا کنید.

تحلیل BMW

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام BMW مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم BMW در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام BMW در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام BMW را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم BMW در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند BMW در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام BMW است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

سرمایه گذاری در BMW: راهنمای جامع

چرا سرمایه گذاری در BMW میتواند سودمند باشد؟

سرمایه گذاری در بی ام و میتواند مزایای زیادی داشته باشد. یکی از دلایل خوبی که میتوان برای این سرمایه گذاری نام برد، شهرت زیاد این شرکت است. حتی در سال 2012، این شرکت برنده جایزه مشهورترین برند جهانی شد. معمولا افراد خودرویی را خریداری میکنند که متناسب با شخصیتشان باشد. در نتیجه، داشتن یک برند شناخته شده و قابل اعتماد، میتواند در میزان فروش و شانس موفقیت شرکت تاثیر داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای BMW این است که این شرکت، مسئولیت اجتماعی بالایی برای خود قائل است. به دلیل آلایندگی خودروها و افرادی که به محیط زیست اهمیت میدهند، این شرکت توجه ویژه ای به آلایندگی خودروها دارد و در تلاش است که آلایندگی محصولات خود را کاهش دهد. مثلا، این شرکت در تلاش است که سوخت های سازگار با محیط زیست کشف کند. بی ام و توانسته است خودروهایی را توسعه دهد که با هیدروژن کار میکنند. در زمان نگارش این مقاله، این شرکت حداقل 20 مدل سازگار با محیط زیست ارائه کرده است. آیا شما سرمایه گذاری هستید که به محیط زیست اهمیت میدهید؟ پس حتما درباره خرید سهام BMW فکر کنید.

خرید_سهام_ BMW

BMW در زمینه کیفیت نیز پیشتاز است. کیفیت برای اکثر مشتریان حرف اول را میزند. کارخانه های بی ام و در آمریکا از بالاترین استاندارد ها را دارند و در نتیجه محصولاتی بسیار با کیفیت ارائه میکنند. همچنین این شرکت سرمایه زیادی نیز در پرسنل خود سرمایه گذاری میکند. البته این کیفیت، بدون هزینه هم نیست. خودرو های BMW بسیار گران قیمت هستند.

بی ام و از نوآوری های خود نیز درآمد خوبی کسب میکند. در حال حاضر، این شرکت در حال توسعه خودروهای خودران و بدون راننده است. بی ام و پول زیادی را خرج توسعه تکنولوژی های جدید میکند. این شرکت قطعا در آینده سود خوبی از این نوآوری ها بدست می آورد که در نتیجه، به افزایش قیمت سهام در آینده نیز کمک میکند.

BMW به خودروهای با کیفیت مشهور است. این شرکت بسیار خدمت محور است. از آنجایی که بی ام و در تلاش است که در بازار چین نیز حضور داشته باشد، جای امید بسیاری برای رشد آینده این شرکت وجود دارد. با توجه به همه این دلایل، سرمایه گذاری در BMW میتواند بسیار جذاب باشد.

ریسک های سرمایه گذاری در بی ام و چیست؟

سرمایه گذاری در BMW قطعا بدون ریسک نیست. قبل از خرید سهام بی ام و باید این ریسک ها را در نظر بگیرید. قیمت بالای تولید یکی از ریسک های این شرکت است در نتیجه، BMW نمیتواند در زمینه قیمت با بقیه کمپانی ها، رقابت کند. تا زمانی که افرادی وجود داشته باشند که ماشین های گران قیمت خریداری کنند، قیمت مشکلی نخواهد بود. اما هنوز هم در زمان هایی که اوضاع اقتصاد خوب نیست، آمار فروش کاهش پیدا میکند.

همچنین، شرکت BMW برند های کمی دارد. BMW صاحب خود BMW، MINI و Rolls-Royce است. این برند ها تنها بخش کوچکی از بازار را در دست دارند. این مورد باعث میشود که این شرکت نسبت به تغییرات گروه های مختلف مشتریان، آسیب پذیرتر باشد.

ریسک دیگر، افزایش قیمت سوخت در آینده است. هنگامی که راندن خودرو زیادی گران شود، بسیاری از افراد به دنبال روش های جایگزین خواهند بود. از طرف دیگر، افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تولید خودرو را نیز بالا خواهد برد. پس پیشنهاد میکنیم هنگام سرمایه گذاری در BMW، حواستان به قیمت نفت و مواد خام نیز باشد.

سرمایه_گذاری_در_ BMW

همچنین باید به رقبای BMW نیز توجه داشت. بازار خودرو خصوصا در کشورهای غربی بسیار اشباع شده است. اکثر افراد، برند مورد علاقه خود را دارند و نظرشان نیز به آسانی عوض نمیشود. به همین دلیل، رشد در این بازارها دشوار خواهد بود. به همین دلیل، باید عملکرد BMW را با باقی برند های خودرو مقایسه کنید.

نرخ تبادل ارز نیز ریسک دیگری است که هنگام سرمایه گذاری در BMW باید در نظر گرفت. بی ام و شرکتی آلمانی است و از یورو استفاده میکند. نوسان یورو در مقابل سایر ارز ها میتواند نتایج سرمایه گذاری شما را تحت تاثیر قرار دهد.

گاهی نیز، نقص فنی در یک مدل از خودروها به وجود می آید و شرکت مجبور میشود ماشین های زیادی را به شرکت فرا بخواند. این اتفاق میتواند میزان سود شرکت را کاهش دهد و بر قیمت سهام نیز تاثیری منفی داشته باشد. قبل از خرید سهام BMW، این ریسک ها را در نظر بگیرید.

خرید سهام BMW در چهار قدم

برای خرید سهام بی ام و، کافی است این چهار مرحله را طی کنید. ما این چهار مراحل را برای شما شرح میدهیم تا به راحتی بتوانید در این شرکت معتبر خودروسازی سرمایه گذاری کنید.

قدم اول: پیدا کردن استراتژی

در ابتدا باید یک استراتژی مشخص داشته باشید. ببینید در چه قیمتی میخواهید سهام BMW را خریداری کنید. برای پیدا کردن بهترین قیمت، میتوانید از آنالیز تکنیکال و آنالیز فاندامنتال استفاده کنید.

همیشه برای سرمایه گذاری خود برنامه مشخص داشته باشید. با داشتن نقشه مشخص، از تصمیمات احساسی در معاملات و سرمایه گذاری های خود، جلوگیری خواهید کرد.

قدم دوم: باز کردن یک حساب کاربری در یک کارگزاری

کارگزاری نهادی است که خرید و فروش سهام را برای شما ممکن میکند. شما باید یک کارگزاری مطمئن، کم کارمزد و سریع انتخاب کنید. بسیاری از افراد، کارمزد کارگزاری ها را بررسی نمیکنند و در نتیجه، هزینه زیادی را برای کارمزد میپردازند. آیا دوست دارید بدانید که بهترین کارگزاری کدام است؟ نگاهی به نقد و بررسی کارگزاری ها داشته باشید و ببینید بهترین کارگزاری برای شما کدام است:

قدم سوم: ثبت سفارش

بعد از این که تصمیم گرفتید در کدام کارگزاری میخواهید سهام خریداری کنید، باید اقدام به ثبت سفارش کنید. سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند، میتوانند از سفارش بازار (Market Order) استفاده کنند. در این صورت، سهام در بهترین قیمت ممکن برای آن ها خریداری خواهد شد. برای معامله گران فعال، استفاده از سفارش محدود (Limit Order) پیشنهاد میشود. در این نوع سفارش، شما قیمت سهام را مشخص میکنید و زمانی که سهام به آن قیمت رسید، سهام برای شما خریداری میشود. این نوع سفارش، کنترل کامل معاملات را به شما میدهد.

قدم چهارم: سرمایه گذاری خود را ارزیابی کنید

باید همواره به ارزیابی سرمایه گذاری خود بپردازید. ببینید که آیا سرمایه گذاری هایتان، هنوز سود ده هستند یا خیر. با استفاده از حد ضرر (Stop Loss)، میتوان به طور خودکار، معاملاتی که ضرر ده هستند را تمام کرد. اما اگر به طور بلند مدت سرمایه گذاری میکنید، پیشنهاد میکنیم برای جبران ضرر کمی صبر کنید.

تاریخچه BMW

Franz Joseph Pop کمپانی BMW را در سال 1916 افتتاح کرد. او ابتدا حق ساخت موتور هواپیما را دریافت کرده بود. بعد از جنگ جهانی اول، تولید این نوع موتور ها ممنوع شد و این شرکت نیز فعالیت خود را متوقف کرد. در سال 1922 این شرکت دوباره احیا شد و تصمیم گرفت که به تولید موتورسیکلت و خودرو بپردازد. در سال 1923 اولین موتورسیکلت خود را با نام R32 روانه بازار کرد. از سال 1933  به بعد، تولید خودرو نیز به فعالیت این شرکت اضافه شده است.

در طول جنگ جهانی دوم، BMW شروع به تولید موتورسیکلت و انواع خودرو برای ارتش آلمان کرد. کارخانه های BMW نیز، با بمباران تقریبا نابود شدند. بعد از جنگ، خودروهای اسپرت و کوپه ی شرکت، بسیار پر طرفدار شد. در سال های بعد نیز، BMW توانست مدل های بسیار پر طرفداری به بازار ارائه کند و تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی شده است.

کارخانه خودروسازی عظیم

آمار تولید سالانه BMW نشان میدهد که این شرکت یکی از بزرگترین کمپانی های خودروسازی دنیاست. در سال 2014، این شرکت توانست بیش از 2 میلیون خودرو را تولید کند و به فروش برساند. در سال 2018، این شرکت توانست 2.5 میلیون خودرو تولید کند. در آن زمان، BMW 4،107 خودرو Rolls-Royce، 360،000 خودرو Mini و 2. میلیون BMW فروخته است. همچنین، در همین سال، BMW 142،600 خودرو الکتریکی تولید کرده است.

تولید و بازار

خودروهای BMW در کجا تولید میشوند؟ در آمریکا، آلمان، چین و هلند. در سال 2018، 360،000 خودرو در اسپارتان برگ آمریکا تولید شده است. در چین نیز، این شرکت حدود 500،000 خودرو تولید کرده است و تقریبا 212،000 خودرو نیز در شرکت VOL Nedcar در شهر Born هلند تولید شده اند.

بزرگترین بازار در سال 2018 برای BMW در چه کشوری وجود داشت؟ جمهوری خلق چین. یک چهارم ماشین های این شرکت در چین فروخته شده اند. در رتبه دوم نیز، ایالات متحده قرار دارد. آلمان نیز در جایگاه سوم است. این کشورها مجموعا نصف فروش BMW را تشکیل میدهند.

کارخانه های BMW در کشورهای مختلف

  • در سال 1994، BMW اولین خط تولید خود را در شهر اسپارنبرگ در آمریکا افتتاح کرد. در سال 2014، ظرفیت تولید این کارخانه 50 درصد افزایش یافت. این کارخانه میتواند 450،000 خودرو در سال تولید کند.
  • BMW کارخانه ای جدید نیز در سن لویی پوتوسی مکزیک افتتاح کرده است. این کارخانه در سال 2019 بازگشایی شد. تمام برق این کارخانه، از روش های سازگار با محیط زیست تامین میشود. این کارخانه نیز، 175،000 خودرو در سال تولید میکند.
  • در کشور چین نیز، کمپانی Brilliance Automative مسئول تولید و فروش خودروهای BMW است. کارخانه این برند، که خط تولید موتور خودرو نیز دارد در شهر شن یانگ چین قرار دارد.

خودرو های هیدروژنی BMW

BMW قصد دارد که اولین خودروی هیدروژنی خود را در اواخر این دهه روانه بازار کند. این خودرو قرار است BMW I Hydrogen Next نام داشته باشد. پیشرانه این خودرو که با همکاری شرکت تویوتا قرار است توسعه بیابد، از نوعی سوخت سلولی و یک باتری تشکیل شده است. قرار است ظرفیت نگهداری سوخت این خودرو، 6 کیلو هیدروژن باشد.

هیدروژن میتواند فاکتور مهمی در ساخت آینده ای پایدار باشد. اگر این خودرو خوب از آب در بیاید، تاثیر مثبت زیادی بر روی برند BMW خواهد داشت و قطعا جذابیت سهام این شرکت نیز بیشتر خواهد شد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *