چگونه می‌توان سهام شرکت چساپیک انرژی (Chesapeake Energy) را خریداری کرد؟

شرکت چساپیک انرژی در زمینه کشف و شناسایی هیدروکربن‌ها فعالیت دارد. مقر اصلی این شرکت آمریکایی در اوکلاهما سیتی در ایالت اکلاهما واقع شده است. اما علت نام‌گذاری این شرکت چیست؟ بنیان‌گذار این شرکت برای نشان دادن علاقه‌اش به ناحیه خلیج چساپیک، این نام را برای این شرکت برگزید. آیا علاقه دارید خودتان در این شرکت سرمایه‌گذاری کنید؟ برای این کار می‌توانید سهام این شرکت را خریداری کنید! در این مقاله به این می‌پردازیم که چگونه در شرکت چساپیک انرژی سرمایه‌گذاری کنید.

چگونه سهام چساپیک را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام [x] را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام [x] استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

شرکت سهامی عام

بنیان‌گذاران شرکت چساپیک انرژی، آبری مک‌کلندن و تام ال وارد هستند. آن‌ها این شرکت را در سال 1989 تاسیس کردند و با یکدیگر 50 هزار دلار در آن سرمایه‌گذاری کردند. وارد در سال 2016 از چساپیک انرژی خارج شد و شرکت سندریج انرژی را تاسیس کرد.

پس از عرضه عمومی اولیه، چساپیک انرژی در سال 2003 تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد. در این عرضه اولیه این کمپانی 25 میلیون دلار ارزش داشت.

فعالیت‌های شرکت چساپیک انرژی

این شرکت بر راهبردی برای حفاری چاه‌ها افقی گاز طبیعی متمرکز بود. این چاه‌های افقی گاز طبیعی به‌صورت مخازن غیرمتعارف حفاری شده بودند. در این راستا، شرکت چساپیک انرژی جایگاه بااهمیتی در گیدینگزولد در جنوب شرقی تگزاس و میدان‌های نفتی گلدن ترند و شولوم علیخم در جنوب مرکز اوکلاهما ایجاد کرد.

در اولین سال‌های قرن بیستم، قیمت گاز طبیعی افزایش یافت. این باعث شد فعالیت‌هایی که این شرکت بر آن متمرکز بود، از لحاظ اقتصادی انجام‌پذیر گردد. از سال 2000 به بعد این کمپانی تمرکز خود را بر حفاری غیرمتعارف کربنات‌ها، سنگ‌ماسه‌های متراکم و شیل قرار داد. این اتفاق علی‌الخصوص در سازند‌های بارنت شیل، فیتویل شیل و سازند مارسلوس افتاد.

این کمپانی در سال 2009 با هم‌قوایی با شرکت اورنج کاونتی چاپرز، بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. آن‌ها این کار را برای ساخت اولین موتور چاپری انجام دادند که سوخت آن گاز طبیعی بود.

رسوایی آبری مک‌کلندن

در سال 2013، آبری مک‌کلندن، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت چسانپیک انرژی، مجبور به استعفا شد. او به این علت مجبور به استعفا شد که در چاه‌های چساپیک منافع شخصی خود را دنبال کرده بود. آبری مک‌کلندن بدون اطلاع سرمایه‌گذاران، 1/1 میلیارد دلار برای تامین مالی سهام شخصی 2.5 درصدی خود در چاه‌های شرکت، وام گرفته بود.

او همچنین یک صندوق پوشش ریسک 200 میلیون دلاری را مدیریت می‌کرد. این صندوق پوشش ریسک کالاهایی را معامله می‌کرد که به توسط شرکت چساپیک نیز به فروش می‌رفتند. علاوه بر آن، او از یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت چساپیک انرژی پول قرض گرفته بود. در روز 2 مارس 2016، یک روز پس از این‌که هیئت منصفه او را برای نقض قوانین ضد انحصار مجرم شناخت، او در یک تصادف یک‌طرفه رانندگی جان باخت. وی تنها سرنشین خودرو بود.

چنین لحظاتی می‌توانند زمان مناسبی برای خرید و فروش فعالانه سهام چساپیک باشند. با انتخاب موقعیت خرید و فروش در هنگام خبرهای خوب و بد، می‌توانید بازدهی خوبی کسب کنید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *