چگونه می‌توان سهام شرکت دنون (Danone) را خریداری کرد؟

هنگامی‌که بچه بودم، همیشه از دسرهای دنون (Danone) لذت می‌بردم. امروزه، این شرکت در چندین قاره فعال است. مثلاً فروش محصولات دنون در چین افزایش یافته است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در شرکت دنون می‌تواند جذاب باشد. در این مقاله، بهترین راه‌های خرید سهام دنون را بررسی خواهیم کرد. همچنین، در ادامه قیمت کنونی سهام Danone را مشاهده می‌کنید.

چگونه سهام دنون را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام دنون را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام دنون استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام دنون چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام دنون چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم دنون در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت دنون

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت دنون را پیدا کنید.

تحلیل دنون

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام دنون مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم دنون در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام دنون در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام XXX را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم دنون در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند دنون در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام دنون است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

درباره شرکت دنون

شرکت فرانسوی Danone، در حوزه تولید مواد غذایی فعال است و در سال 1909 توسط Isaac Carosso تأسیس شد. این شرکت، در ابتدای فعالیت خود شرکتی کوچک بود که در بارسلون ماست تولید می‌کرد. ده سال بعد، اولین کارخانه دنون در فرانسه افتتاح شد. از محصولات این شرکت در آن زمان می‌توان به محصولات لبنی و ماست، تغذیه دارویی و آب‌معدنی اشاره کرد. دفتر مرکزی شرکت دنون در پاریس قرار دارد.

خرید سهام دنون

اهمیت ماست

برای مؤسس این شرکت که اصالتاً یونانی بود، ماست محصول شناخته شده‌ای بود. او در سال 1912 از شهر Thessaloniki به بارسلون نقل‌مکان کرد. او مشاهده کرد که اکثر کودکان شهر به دلیل نبود بهداشت کافی، به بیماری‌های روده مبتلا می‌شوند. همچنین او متوجه شد که محصولات لبنی تخمیری، به‌سلامت روده کودکان کمک می‌کند. به همین دلیل، شروع به تولید ماست کرد. نام این شرکت، از نام پسر او، Daniel الهام گرفته شده است.

فعالیت‌ها و گردش مالی شرکت

کمپانی Danone فعالیت‌های خود را به چهار بخش تقسیم کرده است: محصولات کودک، آب، محصولات لبنی تازه و غذای طبی. حدود 50% از فروش شرکت از بخش محصولات لبنی تأمین می‌شود، 30% نیز اختصاص به فروش غذا دارد و 20% باقی‌مانده نیز، از فروش آب تأمین می‌گردد.

این شرکت در کل جهان فعالیت دارد و حدود 40% از گردش مالی خود را از اروپا تأمین می‌کند. بازار اصلی این شرکت، ایالات متحده است. در اروپا نیز، فرانسه بازار عمده دنون محسوب می‌شود و حدود 10% از کل فروش این شرکت از کشور فرانسه تأمین می‌شود.

ادغام و خریداری شرکت‌های دیگر توسط دنون

شرکت دنون با چندین شرکت دیگر ادغام شده است. همچنین، چندین شرکت را نیز خریداری کرده است.

  • در سال 1967، این شرکت با شرکت تولید پنیر Gervais ادغام شد.
  • کارخانه تولید شیشه Bouissois-Souchon-Neuvesel (BSN) تصمیم گرفت تمرکز خود را بر روی تولید مواد غذایی بگذارد. این شرکت در سال 1973 با شرکت Cervais-Danone ادغام شد. پس از این ادغام، نام شرکت به BSN-Cervais-Danone تغییر یافت. در سال 1994، این نام برای سادگی بیشتر به Danone تغییر پیدا کرد.
  • دنون در سال 2007 کمپانی هلندی Numico را که تا سال 1997 به Nutricia مشهور بود را خریداری کرد.
  • شرکت روسی Unimilk Group نیز در سال 2010 خریداری شد.
  • در سال 2012، شرکت Wockhardt Group که کسب‌وکار مرتبط با غذا در هند را اداره می‌کرد، خریداری شد.
  • در سال 2013، پیمانی استراتژیک با شرکت چینی Mengliu امضا شد. این شرکت، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات لبنی تازه در چین است.
  • شرکت آمریکایی WhiteWave Food که در زمینه مواد غذایی فعال است، در سال 2017 خریداری شد. در زمان خریداری این شرکت، دنون شرکت بلژیکی Alpro را نیز خریداری کرد. دنون برای خرید WhiteWave Food، مبلغ 11 میلیارد یورو را پرداخت کرد. پس از این خریداری، دنون حدود یک‌چهارم فروش خود را در بازار آمریکا انجام می‌دهد.

خریداری و همکاری با شرکت‌های دیگر، می‌تواند تأثیر زیادی بر روی عملکرد شرکت داشته باشد. هنگامی‌که قصد سرمایه‌گذاری در سهام Danone را دارید، باید به پیامدهای خرید دیگر شرکت‌ها توجه کنید.

افزایش سود به دلیل افزایش تقاضا برای غذای کودک

به لطف تقاضای بالا برای غذای کودک در چین، سوددهی دنون در سال 2018 افزایش یافت. به دلیل افزایش نرخ زادوولد در چین، تقاضا برای غذای کودک نیز رو به افزایش است. همچنین، قشر متوسط چین درحال‌رشد است و این قشر، از مشتریان شرکت Danone محسوب می‌شوند. این افزایش تقاضا می‌تواند نتایج ناامیدکننده بخش ماست و لبنیات را جبران کند.

بازار چین، روبه‌رشد است و افراد جامعه، خریدار محصولات لوکس هستند. به همین دلیل، خرید سهام دنون می‌تواند سودآور باشد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *