چگونه می‌توان سهام شرکت دل (Dell) را خریداری کرد؟

شرکت آمریکایی Dell در اول می 1984 تأسیس شد. این شرکت در حوزه طراحی و ساخت لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تجهیزات مرتبط با کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت توسط Michael Dell تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی در دنیاست. دفتر مرکزی این شرکت در Round Rock در ایالت تگزاس قرار دارد. آیا دوست دارید در شرکت دل سرمایه‌گذاری کنید؟ در این مقاله، بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در این شرکت را بررسی خواهیم کرد!

چگونه سهام Dell را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام Dell را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام Dell استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام Dell چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام Dell چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم Dell در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت Dell

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت Dell را پیدا کنید.

تحلیل Dell

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام Dell مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم Dell در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام Dell در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام Dell را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم Dell در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند Dell در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام Dell است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

اولین کامپیوتر قابل حمل

هنگامی که این شرکت در سال 1984 تأسیس شد، این شرکت PC’s Limited نام داشت. Michael Dell مؤسس شرکت، اولین کامپیوتر قابل حمل را در خوابگاه خود ساخت. او در سن 19 سالگی تصمیم گرفت دانشگاه را رها کند تا تمام تمرکز خود را بر روی شرکت تازه‌تأسیس PC’s Limited بگذارد.

در سال 1985، این شرکت کامپیوتری فوق سریع را به بازار عرضه کرد. این کامپیوتر، با قیمت 795 یورو به بازار عرضه شد و تنها بعد سفارش، ساخته می‌شد. این کامپیوتر، یک پروژه موفق برای شرکت محسوب می‌شد. این شرکت در سال اول فعالیت، توانست درآمدی 73 میلیون یورویی داشته باشد.

خرید_سهام_دل

PC’s Limited به Dell تغییر نام داد

در سال 1988، نام این شرکت به Dell Computer Corporation تغییر یافت. در همین حین، Dell تصمیم گرفت تا در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت خود را آغاز کند. تنها هشت سال پس از تأسیس شرکت، موفقیت این شرکت باعث شد نام این شرکت در لیست شرکت‌های موفق Fortune500 وارد شود. Michael Dell در سن 27 سالگی تبدیل به جوان‌ترین مدیرعامل یک شرکت در Fortune500 تبدیل شد.

دل به بزرگ‌ترین شرکت کامپیوتری تبدیل می‌شود

در سال 1993، شرکت دل تولید کامپیوتر برای شرکت‌های بزرگ مثل Walmart را متوقف کرد. در آن زمان، برای خرید کامپیوتر باید حتماً یک دستگاه را به شرکت سفارش می دادید تا برای شما ساخته شود. از سال 1996 به بعد، کاربران میتوانستند کامپیوتر مورد نیاز خود را مستقیما از وب سایت شرکت Dell سفارش دهند.

بعد از تصاحب شرکت ConvergeNet Technologies در سال 1999، این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر شخصی در دنیا تبدیل شد. بعد از ادغام شرکت Compaq با HP، شرکت Dell عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر را از دست داد. هرچند، دل توانست به‌سرعت این جایگاه را تصاحب کند. در اواخر دهه 90 میلادی، کمپانی Dell به عنوان قابل اعتمادترین تولیدکننده کامپیوتر و تجهیزات مرتبط شناخته می‌شد.

تغییر نام و تولید محصولات الکترونیکی دیگر

در سال 2002، Dell تصمیم گرفت علاوه بر کامپیوتر، سایز تجهیزات دیجیتال را نیز تولید کند. در سال 1983، نام این شرکت به Dell Inc. تغییر یافت. همچنین، این شرکت شروع به تولید کامپیوترهای قابل حمل، پرینتر و تلویزیون کرد.

افت عملکرد شرکت دل

در سال 2006، گردش مالی شرکت Dell نسبت به سال مالی پیشین به شدت کاهش یافت. دلیل این اتفاق، اشباع بازار کامپیوتر عنوان شد. در آن زمان، شرکت دل به اندازه کافی بر روی محصولات جانبی تمرکز نمی‌کرد. همچنین، برخلاف رقیب دیرین خود، Hewlett-Packard، شرکت دل کامپیوترهای بسیار با کیفیت با قیمت ارزان ارائه نمی کرد. اکثر مشتریان در فروشگاه ها اقدام به کار با کامپیوترها میکردند تا قبل از خرید کار با آن لپ‌تاپ ها را تجربه کنند. کامپیوترهای دل در فروشگاه ها دیده نمی شدند.

همچنین، به دلیل افت کیفیت خدمات مشتریان شرکت، میزان فروش شرکت نیز دائماً در حال کاهش بود. حتی مشتریان ناراضی شرکت، یک انجمن آنلاین تشکیل دادند. البته عواقب آن هم به زودی مشخص شد: در سال 2006، شرکت Dell جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر جهان به HP واگذار کرد.

استراتژی‌های جدید شرکت Dell

دل در سال 2007 اعلام کرد که استراتژی‌های جدیدی را از سر خواهد گرفت. دل شروع به ارائه محصولات متنوعی کرد و خدمات مشتریان خود را نیز بهبود داد. از سال 2008، دل از تکنولوژی، مدیریت سیستم و نرم‌افزارهای بروز و جدیدی استفاده می‌کند. در نتیجه، عملکرد شرکت بهبود یافته است. اکنون، شرکت دل جایگاه چهل و چهارم را در لیست Fortune500 را دارد. در حال حاضر، شرکت Dell پس از HP و Lenovo جایگاه سوم را در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر را دارد.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *