خرید اتریوم کلاسیک: چگونه می‌توان در ارز دیجیتال ETC سرمایه‌گذاری کرد؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، وقت آن رسیده تا به انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در این بازار فکر کنید. ازآنجایی‌که اکنون هزاران پروژه در این بازار وجود دارد، بهتر است انتخاب مشخصی انجام دهید. یکی از ارزهای دیجیتالی که بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند، اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) است. آیا در فکر سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک هستید و می‌خواهید بدانید این تصمیم هوشمندانه است یا خیر؟ آیا دوست دارید کاربردهای اتریوم کلاسیک را بدانید؟ پس ادامه مقاله را بخوانید تا تمام اطلاعات درباره اتریوم کلاسیک را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان اتریوم کلاسیک را خریداری کرد؟

اتریوم کلاسیک شکل دگرگونه‌ای از ارز دیجیتال اتریوم است. اتریوم به طور واضح از اتریوم کلاسیک بزرگ‌تر و محبوب‌تر است. اما هنوز جامعه بزرگی از اتریوم کلاسیک طرف‌داری می‌کند. به همین دلیل، قیمت اتریوم کلاسیک هنوز هم می‌تواند نوسانات زیادی داشته باشد و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال می‌تواند جذاب باشد.

آیا قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را دارید؟ شما می توانید در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال روی Ethereum Classic سرمایه گذاری کنید. صرافی کریپتو جایی است که امکان معامله فعال در روند قیمت یک کریپتو را فراهم می کند. در زیر می توانید بلافاصله ببینید که با کدام پلتفرم‌ها می توانید بهترین سرمایه گذاری در Ethereum Classic را داشته باشید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند “Ethereum_Classic”.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو “Ethereum_Classic” هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

اتریوم کلاسیک چیست – اهداف پروژه

ابتدا به این موضوع خواهیم پرداخت که اصلاً Ethereum Classic چیست. اتریوم کلاسیک در واقع چیزی بیشتر از بلاک چین اتریوم اصلی با کمی تغییر جزئی نیست. اتریوم (ETH) توسط Vitalik Buterin ساخته شد. در سال ۲۰۱۵، او پلتفرمی ویژه بر مبنای تکنولوژی بلاک‌چین ساخت و نام آن را اتریوم گذاشت. این بلاک‌چین امکان ایجاد کاربردهای غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند را می‌دهد.

در سال ۲۰۱۶، توسعه دهندگان اتریوم پیشنهاد اضافه کردن قرارداد هوشمندی به نام Decentralized Autonomous Organization (DAO) را دادند. افزودن این قابلیت توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) را در شبکه بلاک‌چین بسیار راحت‌تر می‌کند. کمتر از دو ماه پس از عرضه DAO، ۵۰ میلیون دلار توسط هکری از این سیستم دزدیده شد. در پی این حمله، بنیاد اتریوم تشکیل شد و تصمیم گرفت تغییرات لازم را در شبکه اعمال کند. از این نقطه، اتریوم کلاسیک متولد شد.

انشعاب اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک در واقع شکل دگرگون یافته اتریوم است. تعدادی از توسعه‌دهندگان نمی‌خواستند تغییری در شبکه اتریوم ایجاد شود. به همین دلیل در برابر تغییرات مقاومت کردند و تصمیم گرفتند به طور مستقل فعالیت خود را ادامه دهند. از ماه ژوئیه ۲۰۱۶، این تیم توسعه به طور مجزا بلاک‌چین اصلی اتریوم را ادامه دادند. بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که شبکه بلاک‌چین اصلی پس از مدتی حذف گردد، اما این‌گونه نشد. امروزه، هنوز این پروژه وجود دارد و هنوز می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد.

تفاوت پروژه با اتریوم – استخراج بلاک

ارز دیجیتال ETC تفاوت‌های زیادی با ETH دارد. این تفاوت‌ها بیشتر در زمینه نحوه استخراج ارز است. اتریوم بلاک‌های زیادی منتشر کرده است و به همین دلیل، فرایند تولید بلاک جدید را سخت‌تر کرده است. این فرایند در آخر تمام ماینرها یا استخراج‌کنندگان را مجبور خواهد کرد تا به الگوریتم Proof of Stake روی بیاورند. این الگوریتم خاص، دیگر نیازی به حل فرمول‌های سخت برای استخراج بلاک ندارد.

اما ETC قصد دارد تا شیوه سنتی استخراج بلاک را ادامه دهد. ازآنجایی‌که زمان بلاک‌ها در ETC بسیار کوتاه است، هزینه تراکنش‌ها در این شبکه نیز بسیار پایین است. در نتیجه، برای توسعه‌دهندگانی که قصد انجام تراکنش را دارند، این پلتفرم مناسب‌تر است. به همین دلیل ETC رشد زیادی را تجربه کرده است.

De Emerald Software Development Kit

یکی از اجزای منحصربه‌فرد اتریوم کلاسیک، Emerald Software Developer Kit است. این نرم‌افزار، ابزار ویژه‌ای برای ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. این SDK تمام اجزای موردنیاز توسعه دهندگان برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

ازآنجایی‌که اتریوم کلاسیک یک پلتفرم است، هدف این پروژه جذب حداکثری توسعه‌دهنده است. اتریوم کلاسیک قصد دارد بر روی اینترنت اشیا تمرکز کند. اینترنت اشیا نقطه اتصال دستگاه‌های روزمره مثل یخچال و تلفن همراه شماست. این تکنولوژی بلاک‌چین به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به طور امن به یکدیگر متصل شوند.

تیم اتریوم کلاسیک

همیشه بهتر است درباره تیم توسعه‌دهنده پروژه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، بیشتر بدانید. سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک نیز از این قضیه مستثنی نیست. تیم اتریوم کلاسیک مدت‌هاست که بی‌سروصدا مشغول کار هستند. عدم وجود رهبری که دائماً در سرخط اخبار باشد، با سیاست‌های این تیم که قصد تمرکززدایی دارند، همخوانی دارد. این بدین معناست که این تیم فکر می‌کند هیچ‌کس نباید تسلط بیشتری بر روی پلتفرم داشته باشد.

در حال حاضر، اتریوم کلاسیک توسط ETC Labs و IOHK Grothendiek Team اداره می‌شود. این دو گروه تجربه و تخصص زیادی دارند و در نتیجه، این ارز ثبات زیادی دارد.

سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک از طریق صرافی

اگر قصد سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک را دارید، در بیشتر مواقع باید از صرافی استفاده کنید. استفاده از صرافی منطقی است، چرا که صرافی، محل تلاقی عرضه و تقاضاست. شما می‌توانید در صرافی دلار یا بیت‌کوین را به اتریوم کلاسیک تبدیل کنید. با انتخاب صرافی‌های شناخته شده مثل Freedom24 یا Bitvavo می‌توانید به طور ایمن به معامله اتریوم کلاسیک بپردازید. پس از خرید ارز دیجیتال، می‌توانید آن را در صرافی نگهداری کنید و در نتیجه نیازی به کیف پول دیجیتال نخواهید داشت.

جمع‌بندی – آیا باید در ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک سرمایه‌گذاری کرد یا خیر؟

این مقاله تمام اطلاعاتی را که پیش از سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک نیاز دارید در اختیار شما قرار داده است. همچنین عاقلانه بودن سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال نیز بررسی شده است. پاسخ به این سؤال که آیا سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک هوشمندانه است یا خیر، بستگی به دید و پیش‌بینی شما نسبت به آینده بازار ارزهای دیجیتال دارد. اگر فکر می‌کنید که اتریوم کلاسیک مزایای زیادی نسبت به اتریوم دارد، بهتر است اقدام به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال کنید. اما اگر فکر می‌کنید پروژه اصلی اتریوم بهتر است، اتریوم کلاسیک را نادیده بگیرید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *