چگونه میتوان سهام فورد موتور (Ford) را خریداری کرد؟

کارخانه اتومبیل سازی Ford یکی از اولین شرکت هایی بود که در سال 1913 از مونتاژ متحرک در خط تولید خود استفاده کرد و در نتیجه توانست به تولید انبوه خودرو دست یابد. این نوآوری به این معنا بود که این کارخانه به جای صرف 12 ساعت برای تولید یک خودرو، تنها به یک و نیم ساعت زمان احتیاج داشت. بیش از گذشت یک قرن، هنوز هم فورد یکی از بزرگترین کارخانه های تولید خودرو در دنیاست و شما به عنوان یک سرمایه گذار، میتوانید در مالکیت این کارخانه سهیم شوید. اما چگونه میتوان سهام کارخانه Ford را خریداری کرد و قیمت کنونی این سهام چقدر است؟ در این مقاله، به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد!

چگونه سهام فورد را خریداری کنیم؟

کمپانی Ford سعی میکند با ارائه محصولات نوآورانه، با رقبای خود رقابت کند. خودروهای هوشمند و کم مصرف، جایگاه ویژه ای در استراتژی فورد دارند. برای مثال، این شرکت سرمایه گذاری زیادی در بخش خودروهای خودران و بدون راننده و خودروهای برقی کرده است. اگر این تحقیقات به نتیجه برسند، میتوانند سود بلند مدت خوبی را برای فورد فراهم کنند. اگر فکر میکنید این تحقیقات برای این شرکت سودمند خواهد بود، شاید بهتر باشد چند سهم از این کمپانی را خریداری کنید.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام فورد را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام فورد استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام فورد چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام فورد چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم فورد در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت فورد

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت فورد را پیدا کنید.

تحلیل فورد

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام فورد مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم فورد در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام فورد در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام فورد را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم فورد در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند فورد در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام فورد است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

شرکت فورد موتور چه فعالیت هایی دارد؟

شرکت آمریکایی فورد، تحت نام Ford به تولید خودرو میپردازد. به علاوه، این شرکت خط تولید ماشین های لوکسی تحت برند Lincoln دارد. در گذشته، فورد خودروهایی را تحت برند Mercury نیز تولید میکرد اما این خط تولید در سال 2011 بسته شد. شرکت Ford در سال 1903 تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر Dearborn در ایالت میشیگان آمریکاست. این شرکت، چهارمین خودروسازی بزرگ دنیا محسوب میشود.

سال های اولیه فورد

موسس شرکت فورد، Henry Ford است. او در سال 1899 به همراه چند سرمایه گذار یک کارخانه تولید خودرو را تاسیس کرد. در سال 1900، این کارخانه ورشکست شد. اولین راه اندازی مجدد شرکت نیز با شکست مواجه شد، اما در سال 1903، فورد توانست دوباره فعالیت خود را آغاز کند.

در همان سال، Henry Ford و یازده سرمایه گذار دیگر، شرکت Ford Motors را تاسیس کردند. اولین خط تولید کارخانه در شهر Detroit قرا داشت. در سال اول، شرکت فقط ده کارگر داشت و توانست چند خودرو تولید کند. سه سال بعد اما، Ford تبدیل به بزرگترین خودروسازی آمریکا شد. یکی از مدل های محبوب آن زمان، خودروی T Ford بود که خودرویی مقرون به صرفه محسوب میشد که خانواده های زیادی میتوانستند آن را تهیه کنند. تولید این مدل تا سال 1927 ادامه پیدا کرد و بیش از 15.5 میلیون از این خودرو فروخته شد.

خرید_سهام_فورد_موتور

رقبای فورد

در سال 1920، شرکت Ford با رقابتی تنگاتنگ از سوی برند آمریکایی General Motors و چند شرکت خارجی مواجه شد. فورد تنها مدل T را برای ارائه داشت. اما جنرال موتورز و دیگر رقبا خودروهای لوکسی برای ارائه به مشتریان داشتند. درنتیجه، فورد در سال 1922 شرکت Lincoln را خریداری کرد و با این کار سعی کرد جایگاهی برای خود در بازار خودروهای لوکس باز کند.

فورد در جنگ جهانی دوم

در ابتدا، هنری فورد نمیخواست که شرکتش به کارخانه اسلحه سازی در جنگ جهانی دوم تبدیل شود. اما بعد از حمله ژاپنی ها به پرل هاربر، نظر او نیز عوض شد. بعد از تغییر کاربری کارخانه فورد به یک کارخانه اسلحه سازی، این کارخانه شروع به تولید خودروی جیپ (Jeep)، بمب افکن های جنگی و موتور هواپیمای Pratt & Whitney کرد

سال هایی سخت برای خودروسازی فورد

در دهه 70 میلادی، اوضاع Ford چندان دلچسب نبود. واردات خودروهای اروپایی و ژاپنی به آمریکا بسیار زیاد شد. در سال 1971، فورد خودروی کوچکی به نام Ford Pinto تولید کرد که بعدا مشخص شد مشکلی جدی دارد: باک بنزین خودرو در اثر ضربه منفجر میشد. به همین دلیل، تولید این خودرو در سال 1980 متوقف شد. در دهه 80، فروش فورد حتی کمتر نیز شد. در نتیجه، این شرکت مجبور به ساماندهی مجدد کارخانه ها و تعطیلی چند خط تولید شد.

صاحب چندین برند

در سال های اخیر، برند های Jaguar، Land Rover، Aston Martin، Volvo و Mazda بخشی از شرکت فورد بوده اند. اما اکنون، Ford صاحب دو برند است: Ford و Lincoln.

بعضی از مدل های شناخته شده فورد

  • مدل Thunderbird یک کانورتیبل اسپرت بود. این مدل، مناسب گشت و گذار طراحی شده بود. این مدل، به دلیل نبود رقیب توانست موفقیت زیادی برای شرکت داشته باشد.
  • مدل Mustang در سال 1964 عرضه شد. این مدل معروف و پرطرفدار، هنوز هم تولید میشود. دلیل موفقیت این مدل، ظاهر اسپرت ماشین و قیمت پایین آن بود.
  • مدل Ford Fiesta یک خودروی متوسط بود که به دلیل قیمت مقرون به صرفه و عملکرد خوب در رانندگی، بسیار پرطرفدار شد. اولین عرضه این محصول، در سال 1976 بود و ظاهری مربعی شکل داشت. اما ششمین نسخه از این محصول، طراحی مدرن تری پیدا کرد. همچنین، نسبت به نسل های قبل نیز، جادارتر شده است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *