چگونه میتوان سهام ایکیا (Ikea) را خریداری کرد؟

ایکیا (Ikea) یک برند بین المللی سوئدی است. این برند، در زمینه طراحی و فروش لوازم خانگی و دکوراسیون و لوازم آشپزخانه فعال است. این برند، در سال 1943 توسط نوجوانی 17 ساله به نام Ingvar Kamprad تاسیس شد. از سال 2008، ایکیا تبدیل به بزرگترین برند لوازم خانگی در دنیا شد. موسس این کمپانی، یکی از ثروتمندترین افراد دنیا است. در سال 2018، او هشتمین ثروتمند دنیا نام گرفت. ایکیا فروشگاه های بسیاری دارد: در سال 2019، این برند 433 فروشگاه در 52 کشور مختلف داشت.

چگونه سهام ایکیا را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام ایکیا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام ایکیا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

نام شرکت

نام این برند از کجا می آید؟ دو حرف اول این برند، از اول نام و نام خانوادگی موسس شرکت، Ingvar Kamprad می آید. حرف سوم نیز از نام مزرعه خانوادگی او، Elmtaryd گرفته شده است. حرف چهارم نیز، از محل تولد او یعنی Aggunnaryd گرفته شده است.

تاریخچه ایکیا

هنگامی که Ingvar Kamprad ایکیا (Ikea) را در سال 1943 افتتاح کرد، این شرکت تنها یک شرکت سفارش پستی بود. در سال 1958، اولین فروشگاه لوازم خانگی در Almhut افتتاح شد. نام این فروشگاه Mobel-IKEA بود. اولین فروشگاه خارج از سوئد، در 1963 در نروژ و بعد از آن در 1969 در دانمارک افتتاح شد. Buten Scandinavia نیز اولین فروشگاه های خود را در سوئیس در سال 1973 و بعد در آلمان در 1974 افتتاح کرد.

بعد تر در دهه 70 میلادی، فروشگاه هایی در ژاپن، استرالیا، کانادا و سنگاپور نیز افتتاح شد. بعد از دهه 70 نیز، ایکیا به رشد خود ادامه داد. در آوریل 2016، 328 شعبه ایکیا در 28 کشور جهان وجود داشت. 267 مورد از این فروشگاه ها متعلق به خود ایکیا هستند و باقی آن ها شعب خصوصی هستند.

خرید_سهام_ایکیا

فروشگاه های به یاد ماندنی ایکیا

به طور سنتی، فروشگاه های ایکیا (Ikea) ساختمانی آبی رنگ با تزئینات زرد رنگ داشتند. آبی و زرد رنگ پرچم سوئد نیز هستند. این فروشگاه ها طراحی یک پارچه ای دارند و مشتریان را تشویق میکنند که تمام محصولات را مشاهده کنند.

کاتالوگ ایکیا

شهرت این شرکت به کاتالوگ هایش است. در سال 2006، 175 میلیون نسخه کاتالوگ ایکیا در سراسر جهان منتشر شد. این کاتالوگ، در 34 کشور دنیا و به 29 زبان مختلف منتشر شد. این روزها دیگر ایکیا (Ikea) کاتالوگ کاغذی منتشر نمیکند. ایکیا سعی میکند با سیاست های زیست محیطی، با حذف کاغذ تنها بر روی اینترنت تبلیغ کند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *