14 نکته برای داشتن سرمایه گذاری بهتر

به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی، چیزهای زیادی هست که باید یاد بگیرید. در نتیجه، بسیار مهم است که برای داشتن معاملات موفق، دانش و بینش لازم را بدست آورید. با استفاده از این 14 نکته، میتوانید به سرعت از بیش از 80 درصد تازه کاران دنیای معامله، نتایج بهتری کسب کنید!

چند نکته اساسی قبل از این که شروع به سرمایه گذاری کنید

  • در یک کارگزاری ثبت نام کنید و با یک حساب کاربری آزمایشی، سرمایه گذاری را امتحان کنید.
  • ببینید کدام نوع سرمایه گذاری مناسب شماست.
  • ریسک خود را پخش کنید: همه سرمایه خود را در یک معامله قرار ندهید!
  • مهمترین نکته: تمرین، تمرین و تمرین کنید!

نکته شماره 1: از سود مرکب نهایت استفاده را بکنید

اگر میخواهید نتایج خوبی از سرمایه گذاری خود بدست آورید، پیشنهاد میکنیم نهایت استفاده را از سود مرکب کسب کنید. به سود مرکب، سودِ سود نیز گفته میشود. هنگامی که سود سرمایه گذاری خود را دوباره سرمایه گذاری میکنید، از سود شما هم سود نصیب شما خواهد شد که به سرعت مقدار آن افزایش خواهد یافت.

در کوتاه مدت، ممکن است تاثیر 0.5 درصد سود بر روی 5 درصد ممکن است ناچیز به نظر برسد. اما سود مرکب در بلند مدت، سرمایه شما چند برابر خواهد شد. در جدول زیر، به روشنی میتوانید ببینید که سود مرکب باعث میشود که سرمایه شما به صورت تصاعدی افزایش یابد. پس حتما بخشی از سود خود را دوباره سرمایه گذاری کنید!

نکات_سرمایه_گذاری_سود_مرکب

نکته شماره 2: اول خوب تمرین کنید

فکر نکنید که همه چیز را میدانید! حتی افراد فوق حرفه ای مثل وارن بافت یا نسیم طالب نیز تمام عمر خود را صرف یادگیری کرده اند. در نتیجه، سعی کنید کتاب های زیادی مطالعه کنید. از جمله کتاب هایی که میتوانید در لیست خود قرار دهید، میتوان معاملات در منطقه نوشته مارک داگلاس یا راه لاکپشت اثر کرتیس ام فیت را نام برد.

علاوه بر این، کارگزاری ها امکان استفاده و امتحان کردن همه قابلیت هایشان را با یک حساب کاربری آزمایشی به شما میدهند. نکته مهم دیگر این که پیش از سرمایه گذاری واقعی، حتما با نسخه آزمایشی حسابی تمرین کنید. با این کار، میتوانید ببینید کدام نوع سرمایه گذاری مناسب شما است.

برای ایجاد یک حساب کاربری آزمایشی در یک کارگزاری، اینجا را کلیک کنید>>

نرم_افزار_Plus500

میتوانید امکانات Plus500 را با یک نسخه آزمایشی امتحان کنید.

نکته شماره 3: برای معاملات خود، یک نقشه ترسیم کنید

هنگامی که برنامه مشخصی برای سرمایه گذاری خود نداشته باشید، بسیار سخت است که نتایج خوبی کسب کنید. پس، برای خود یک برنامه مشخص ترسیم کنید و اهداف تجاری خود را بنویسید. بعد از این که اهداف خود را مشخص کردید، میتوانید درآمد خود و هزینه های جانبی را نیز بنویسید. با مشخص کردن میزان درآمد و هزینه ها، میتوانید ببینید که ماهانه چه مقدار از درآمد خود را میتوانید برای سرمایه گذاری کنار بگذارید.

احتمالا مهمترین نکته ای که میتوانیم ذکر کنیم، این است که در برنامه مالی خود، حتما جایی برای سرمایه گذاری قرار دهید. با سرمایه گذاری بخش کوچکی از درآمد خود، در درازمدت سرمایه زیادی خواهید داشت.

نکته شماره 4: بیشتر و بیشتر سرمایه گذاری کنید

هنگامی که جوان هستید، پول خود را خرج هر چیزی بجز سرمایه گذاری میکنید. این هزینه ها ممکن است هزینه یک نوشیدنی، یک خانه یا هزینه های نگهداری ماشین شما باشد. هر چه سن شما بیشتر میشود، درآمد شما نیز رشد میکند، در نتیجه بیشتر میتوانید خرج کنید. به همین دلیل، مشاور اقتصادی الکس وایت هاوس پیشنهاد میدهد هر ساله یک درصد بیشتر از درآمد خود را سرمایه گذاری کنید. با این کار، میزان سرمایه ای که سرمایه گذاری میکنید، هر سال رشد خواهد کرد!

نکته شماره 5: حواستان به قیمت سهام باشد

اگر قصد انجام سرمایه گذاری دارید، باید همواره حواستان به قیمت سهام باشد. برای سرمایه گذاری موفق، چشمتان همواره باید به بازار سهام باشد تا بتوانید به تحرکات بازار پاسخی مناسب دهید و سود خود را افزایش دهید. مطمئن شوید که از تحولات بازار سرمایه آگاه هستید تا بتوانید عکس العمل های مناسب از خود نشان دهید.

  • حواستان به قیمت های بازار سهام باشد.
  • به دنبال الگوهای تکرار شونده در بازار باشید.
  • نرخ های متغیر بازار را شناسایی کنید.
  • حد ضرر خود را نسبت به این مقادیر مشخص کنید: ضرر خود را محدود کنید.
  • با آنالیز تکنیکال، میتوانید الگوهای بازار را بهتر شناسایی کنید.

نکات_سرمایه_گذاری_شناسایی_ترند

بهتر است همیشه با ترند بازار سرمایه گذاری کنید.

نکته شماره 6: بدهی ها را نیز فراموش نکنید

هنگامی که شروع به سرمایه گذاری میکنید، باید حواستان به بدهی ها نیز باشد. اگر یک بدهی یا وام با نرخ سود هشت درصد دارید، شاید بهتر باشد که اول بدهی خود را صاف کنید. با این کار از هزینه های خود کم میکنید و در دراز مدت، سرمایه بیشتری برای سرمایه گذاری خواهید داشت.

نکته شماره 7: از خود در برابر تورم محافظت کنید

یکی از نکات مهم دیگر در سرمایه گذاری این است که از خود در برابر تورم محافظت کنید. سرمایه شما در اثر تورم ارزش خود را روز به روز از دست میدهد. اما میتوانید با یک سرمایه گذاری هوشمند، از خود در برابر تورم محافظت کنید. برای مثال، با خرید سهام، بورس کالا یا ملک میتوانید از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنید.

اگر به دنبال جای امنی برای سرمایه خود میگردید، طلا نیز میتواند گزینه مناسبی باشد. با طلا، میتوانید از سرمایه خود در یک اقتصاد ناپایدار حفاظت کنید. همیشه بهتر است که سبد سرمایه گذاری خود را متنوع قرار دهید تا در هر شرایطی از اقتصاد، نتیجه خوبی کسب کنید.

سرمایه_گذاری_در_طلا_تورم

نکته شماره 8: آینده شرکت را مورد بررسی قرار دهید

قبل از خرید سهام هر شرکتی، خوب درباره آن شرکت تحقیق کنید. همچنین، بخش صنعت شرکت را نیز مورد بررسی قرار دهید. رکود در بخشی از اقتصاد میتواند باعث شود که شرکت عملکرد خوبی نداشته باشد.

با تحقیق کردن پیش از خرید سهم، از ضررهای سرمایه گذاری خود جلوگیری کنید. همچنین ببینید آیا شرکت برنامه ای برای آینده نزدیک خود دارد یا خیر. آیا شرکت به دنبال معرفی محصولی جدید است؟ معرفی محصول میتواند عملکرد شرکت را بهبود ببخشد.

  • آمار و ارقام مالی منتشر شده شرکت را بررسی کنید و چشم انداز آینده شرکت را تحلیل کنید.
  • عملکرد شرکت را با شرکت های مشابه مقایسه کنید.
  • در مقاله “آنالیز فاندامنتال” میتوانید بیشتر درباره تحلیل کردن یک شرکت بخوانید.

نکته شماره 9: تا جای ممکن، سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید

دوست دارید سرمایه گذاری هایتان نتایج خوبی به همراه داشته باشد؟ پس بهتر است در جاهای مختلف سرمایه گذاری کنید! سعی کنید در بخش های مختلف بازار سرمایه گذاری کنید. برای مثال، میتوانید به طور هم زمان در سهام، املاک، اوراق قرضه و صندوق های مالی سرمایه گذاری کنید.در آخر، میتوانید این سرمایه گذاری ها را با روش های پر ریسک تر مثل اختیارات (Options) و CFD ترکیب کنید.

همچنین باید زمان سرمایه گذاری خود را نیز در طول زمان پخش کنید. مثلا بهتر است هر ماه مبلغ کمی را به سرمایه گذاری خود اضافه کنید تا اینکه پنج سال همه را جمع کرده و یک باره سرمایه گذاری کنید. با سرمایه گذاری ماهانه، ریسک سرمایه گذاری در زمان بد را کاهش خواهید داد. با متنوع کردن فعالیت های تجاری خود، از ثبات سود سرمایه گذاری خود مطمئن شوید.

نکته شماره 10: تنها در چیزهایی که از آن سر در می آورید سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری در چیزهایی که آن ها را درک نمیکنید، چندان جالب به نظر نمیرسد و احتمالا به از دست رفتن کل سرمایه شما منجر خواهد شد. مثلا حباب اینترنت در سال 2000 یا سقوط بیت کوین را به یاد بیاورید. وقتی همه شروع به صحبت درباره یک سرمایه گذاری جدید میکنند، بهتر است که از آن دوری کنید.

پس هنگام سرمایه گذاری مطمئن شوید که آن بازار خاص و آن نوع سرمایه گذاری را کاملا میشناسید. همواره در حال یادگیری باشید تا از جدیدترین تحولات بازار مطلع باشید. بهترین نتایج در سرمایه گذاری مال کسانی است که کنجکاو هستند.

حباب_اینترنت_2001

در بالا، حباب اینترنت در سال 2000 را مشاهده میکنید.

نکته شماره 11: واقع گرا و هوشیار باشید

نکته ای ساده اما بسیار مهم: ساده لوح نباشید. اگر کسی چیزی به شما پیشنهاد میدهد که زیادی خوب است، احتمالا باید به آن شک کرد. به کسی که چیزهای فوق العاده ای به شما قول میدهد اعتماد نکنید و همیشه ببینید پشت هر سرمایه گذاری چیست. موسسات نظارتی، همواره به افرادی رسیدگی میکنند که نهادهایی سر آن ها کلاه گذاشته اند.

همچنین نسبت به نتایج سرمایه گذاری واقع بین باشید. اگر انتظار سالانه چند ده درصد سود را دارید، واقع گرا نیستید. هر سرمایه گذاری خوب، دوران بدی نیز دارد. با واقع گرا و هوشیار بودن، نتایج سرمایه گذاری شما بهبود خواهد یافت. در اینجا میتوانید بیشتر درباره سرمایه گذاری امن مطالعه کنید.

نکته شماره 12: به دنبال شرکت هایی با پتانسیل رشد باشید

هنگامی که قصد سرمایه گذاری دارید، شرکت هایی که درآمد و سود بالایی دارند، بسیار جذاب به نظر میرسند. اما رشد شرکت وابسته به محصولات جدیدی است که در آینده معرفی میکند که سود آوری آینده شرکت را تضمین میکند. پس همواره به پتانسیل رشد صنعت نگاه کنید و تحولات آینده شرکت را زیر نظر بگیرید.

  • گزارش سالانه شرکت را بررسی کنید و برنامه آینده شرکت را نیز تحلیل کنید.
  • محصولات آینده شرکت را بررسی کنید و ببینید که آیا شما شخصا آن را دوست خواهید داشت یا خیر

نکته شماره 13: حواستان به هزینه های کارمزد نیز باشد

بسیاری از افراد هنگام سرمایه گذاری، حواسشان به کارمزد معاملات نیست. تنها نیم درصد کارمزد بیشتر در دراز مدت مبلغ هنگفتی خواهد شد! به لطف کارگزاری های آنلاین، سرمایه گذاری ارزان ممکن شده است. پس ببینید در چه چیزی میخواهید سرمایه گذاری کنید و کدارم کارگزاری مناسب شما است. در مقاله “هزینه های سرمایه گذاری” میتوانید بیشتر درباره کارمزد معاملات بخوانید.

نکته شماره 14:برنامه داشته باشید

آخرین نکته سرمایه گذاری برای داشتن سود بیشتر، داشتن برنامه متناسب است. یک برنامه مدون داشته باشید که در آن قوانینی طرح کنید که به شما بگوید چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید. با این کار، از تاثیر احساسات بر معاملات خود جلوگیری خواهید کرد. سرمایه گذاران موفق بیش از هر کسی از اهمیت سرمایه گذاری منطقی با خبرند.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *