خرید استیم: چگونه می‌توان در Steem سرمایه‌گذاری کرد؟

وقتی افراد به ارز دیجیتال فکر میکنند، اغلب بلافاصله به بیت کوین (Bitcoin) یا اِتریوم (Ethereum) فکر میکنند، اما ارزهای دیجیتال بسیار زیادِ دیگری نیز وجود دارد. استیم یکی از آنها است و ما در اینجا دقیقاً نحوه کار این کوین را توضیح می دهیم. در این مقاله، نحوهی عملکرد این کوین دیجیتال، مزایا و معایب و آینده آن شرح داده شده است. به‌این‌ترتیب میتوانید بلافاصله تشخیص دهید که آیا تجارت Steem از طریق خرید این ارز دیجیتال جذاب است یا خیر.

چگونه می‌توان Steem را خریداری کرد؟

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر، کوینهای استیم اصلاً کمیاب نیستند: کوین های جدید به طور نامحدود اضافه میشوند. این کوین به یک شبکه اجتماعی متصل است که در آن کاربران بابت به اشتراک گذاشتن محتوای با کیفیت بالا پول دریافت میکنند. از آنجا که استفاده از زیرساختهای رسانه های اجتماعی بیشتر و بیشتر مرکزیت پیدا میکنند، سرمایه گذاری در کوینی مانند Steem میتواند اتفاق خوبی باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام استیم را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام استیم استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند Steem.
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو Steem هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

استیم چیست؟

استیم یک زیرساختِ (پلتفرم) غیرمتمرکز آنلاین است که در آن افرادی که محتوا به اشتراک میگذارند، به‌خاطر میزان مشارکتشان به طور مستقیم پاداش می گیرند. این‌گونه نیست که هر کسی که چیزی می نویسد، هر روز کوینهای Steem را دریافت میکند. این پاداش بر اساس رتبه بندی خوانندگان و محبوبیت محتوای به اشتراک گذاشته شده است. به‌این‌ترتیب، کاربران به دلیل اشتراک مطالب معنادار پاداش مالی میگیرند.

پاداشی که پرداخت می شود، به صورت ارز دیجیتال است. این زیرساخت، از فناوری بلاک‌چین (Blockchain) و مزایای بسیار آن استفاده میکند. مزیت اصلی این روش، تجارت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتالی است.

استیم چگونه به وجود آمد؟

طی چند دهه گذشته، پلتفرمهای رسانه های اجتماعی از طریق حفظ همبستگی و مرتبط بودن محتوای خود، درآمد بالایی به دست آوردند. لحظه ای که محتوای جالب و محبوبی به اشتراک گذاشته میشود، این پلتفرم همچنان ارتباط خود را با کاربران حفظ میکند. این کار باعث جذب تبلیغات میشود و به‌این‌ترتیب شرکت رسانه های اجتماعی سود می برند.

در مقابل، افرادی که این محتوا را به اشتراک میگذارند، غالباً به دلیل سهم خود پاداشی دریافت نمی کنند، به همین دلیل Steem ایجاد شده است. استیم تضمین میکند که نویسندگان بر اساس رتبه بندی محتوا توسط سایر کاربران پاداش می گیرند و پول دریافت میکنند. این باعث میشود، اطمینان حاصل شود که محتوای کیفی و عینی بیشتری ایجاد میشود.

استیم: چگونه کار میکند؟

ارز دیجیتالی که Steem بر مبنای آن ساخته شده است، به‌صورت عمومی معامله می شود؛ بنابراین قیمتی دارد که میتوان آن را با سایر ارزهای (دیجیتالی) مقایسه کرد. با توجه به اینکه بلاک‌چین به طور مداوم در حال ایجاد کوین های جدید است، یک نوع تورم شدید بر روی قیمت Steem وجود دارد. هر ساله تعداد کوین های استیمی که ارائه می شوند، دوبرابر میشود. این امر باعث تورم بسیار زیاد ارزش مستقیم این کوین میشود. این کوین ها برای پاداش دادن به تولیدکنندگان محتوا به‌صورت SP و SMD که در ادامه شرح داده شده است، استفاده میشود.

ارزشهای مختلف استیم

پلتفرم Steemit دارای سه ارز به نامهای استیم Steem (STEEM) ، استیم پاور Steem Power (SP) و استیم دلار Steem Dollar (SMD) است. به نظر پیچیده میرسد، اما ساده تر و منطقی تر از چیزی است که فکر می‌کنید. زیرساخت (پلتفرمی) که ارز دیجیتالی استیم در آن ترید یا معامله میشود، STEEMIT نام دارد. به تولیدکنندگان محتوا با 50٪ SP و 50٪ SMD پاداش داده میشود.

استیم

مانند سایر ارزهای دیجیتال، این ارز هم در صرافیهای دیجیتالی مختلف قابل خرید و فروش است. از آنجا که توکن های بیشتر و بیشتری اضافه میشوند، در نهایت قیمت این ارز باید کاهش یابد. اما، به دلیل محبوبیت این پلتفرم، اخیراً قیمت آن افزایش‌یافته است.

SP

SP یا استیم پاور (Steem Power) در پلتفرم Steemit دارای ارزش است، و کاربران پلتفرم با توجه به میزان SP که در اختیار دارند، قضاوت میشوند. شما به‌عنوان دارنده SP، نه‌تنها حق رأی در Steemit را کسب میکنید، بلکه سهمی از آن را نیز پرداخت میکنید. به‌عنوان‌مثال، هر توکنِ استیم ایجاد شده توسط بلاک‌چین سودِ سهام 9 استیم را به همه دارندگان SP پرداخت میکند؛ بنابراین در طولانی‌مدت به دلیل نگهداشتن SP از پلتفرم پاداش میگیرید.

شما باید حداقل 13 هفته SP را نگهداری کنید، بنابراین این یک سرمایه گذاری بلندمدت است. مزیت نگه داشتن Steem Power به مدت طولانی این است که هرچه بیشتر این ارز داشته باشید، اعتبار و اختیارات شما در پلتفرم Steemit بیشتر میشود. در صورت رأی‌گیری، رأی شما بیشتر شمرده می شود و به شما پاداش بیشتری داده میشود.

SMD

SMD یا استیم دلار، بخشی از ارز است که فقط نشان‌دهندهٔ ارزش بر روی پلتفرم Steemit است. در اینجا، همان‌طور که از اسمش پیدا است هر یک SMD همیشه برابر با ارزش 1 دلار آمریکا است. این نسبت بدون توجه به ارزش توکن استیم پابرجا است. سود سالانه به میزان 10٪ از ارزش SMD نگهداری شده، پرداخت می شود. به‌این‌ترتیب است که کاربران به دلیل حفظ نقدینگی در این پلتفرم پاداش می گیرند.

سرمایه‌گذاری در استیم

به‌مانند سایر ارزشهای مالی، ارزش استیم هم بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود؛ بنابراین، محبوبیتِ این فناوری و استفاده از Steemit ، همراه با منافعی که قبلاً در مورد SMD و SP توضیح داده شد، مبنای ارزش‌گذاری و قیمت هستند. هرساله تعداد STEEM دوبرابر میشود و بنابراین تورم زیادی روی ارزش توکن ایجاد میشود؛ بنابراین، ارزش هر کوین تقریباً در هر روز 0.2 درصد به‌صورت کاهش قدرت خرید، کمتر خواهد شد.

به همین دلیل، توصیه میشود هنگام خرید STEEM بلافاصله آن را به SMD تبدیل کنید، تا از نرخ مبادله ای نسبتاً پایدار دلار بهرمند شوید. به این شکل 1 SMD همیشه 1 دلار ارزش دارد. اگر کاربر می خواهد برای مدت طولانی در STEEM سرمایه گذاری کند، توصیه میشود به‌صورت SP نگه‌داشته شود. با چنین سرمایه گذاری، کاربر اطمینان می یابد که پلتفرم Steemit در آینده به ایجاد محتوای آنلاین کمک خواهد کرد.

نگه‌داشتن ارزهای دیجیتال گزینه خوبی برای متنوع سازی پرتفوی یا سبد سرمایه‌گذاری شما است. استیم گزینه بسیار مناسبی برای این منظور است. دهه های گذشته نشان داده است که شبکه های اجتماعی می توانند منبع عظیمی از درآمد باشند و بنابراین یک توکن مرتبط با آن، برای آینده بسیار جالب و جذاب است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *