معامله شکر: چگونه میتوان در شکر سرمایه‌گذاری کرد؟

شما میتوانید در سهام سرمایه گذاری کنید. اما همچنین، میتوان در بورس کالا نیز سرمایه گذاری کرد. مثلا میتوانید بخشی از سرمایه خود را در نفت، گاز طبیعی، طلا، نقره و حتی شکر سرمایه گذاری کنید. در این مقاله، راه های سرمایه گذاری در شکر را بررسی خواهیم کرد.

شکر برای سرمایه گذاری

هنگامی که کلمه مواد خام را میشنویم، معمولا نفت، گاز طبیعی یا طلا را به یاد می آوریم. اما چیزی که اکثر افراد نمیدانند این است که شکر، یکی از پرکاربردترین مواد خام در دنیاست. اگر میخواهید در بورس کالا (Commodities) سرمایه گذاری کنید، میتوانید شکر را انتخاب کنید.

شکر نه تنها در قهوه، بلکه در بسیاری از محصولات استفاده میشود. مثلا در کیک، شیرینی، نوشابه و حتی محصولاتی که انتظار ندارید. صنعت شکر صنعتی میلیارد دلاری است که قطعا ارزش سرمایه گذاری دارد.

چگونه میتوان در شکر سرمایه گذاری کرد؟

از راه های مختلفی میتوان در شکر سرمایه گذاری کرد. میتوانید مستقیما به معامله قیمت شکر بپردازید. یا این که سهام های مرتبط با شکر را خریداری کنید. در آخر میتوانید در صندوق های مالی یا ETF های فعال در حوزه شکر سرمایه گذاری کنید. در ادامه به این موارد میپردازیم.

معامله تغییرات قیمت شکر

اگر میخواهید که در شکر سرمایه گذاری کنید، مجبور نیستید چند گونی شکر خریداری کنید و در انبار خانه نگهداری کنید. هر کسی که به معامله شکر میپردازد، با قرارداد معامله میکند. هر قرارداد ارزش خاصی دارد.

شما میتوانید شکر را در یک کارگزاری آنلاین معامله کنید. هنگام معامله باید مشخص کنید که آیا فکر میکنید قیمت شکر افزایش می یابد یا کاهش پیدا میکند. اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت در شکر را دارید، میتوانید افزایش قیمت را انتخاب کنید. اگر فکر میکنید که قیمت کاهش پیدا میکند، پیش فروش شکر (Short Position) میتواند سودمند باشد.

آیا شکر خریداری کردید و قیمت آن افزایش پیدا کرده است؟ پس سود کرده اید. آیا اقدام به پیش فروش شکر کردید و قیمت نیز کاهش یافته است؟ پس باز هم سود کردید! اما اگر تصمیم درست را نگیرید، ممکن است ضرر کنید. مقدمات معامله شکر ساده است.

نکته: هنگام معامله شکر از حد ضرر (Stop Loss) استفاده کنید. با استفاده از حد ضرر، ضرر خود را در معاملات محدود خواهید کرد. حد ضرر، به صورت خودکار در صورتی که معامله ای تا حد خاصی ضرر کرد، آن را می بندد.

سرمایه گذاری در سهام های مرتبط با شکر

شما همچنین میتوانید در سهام شرکت های فعال در شکر سرمایه گذاری کنید. شرکت هایی مثل Imperial Sugar Company و Alexander & Baldwin. همچنین میتوانید در شرکت های آبنبات سازی مثل Hershey یا Tootsie Roll Industries سرمایه گذاری کنید. البته علاوه بر قیمت شکر، فاکتورهای دیگری نیز در عملکرد این شرکت ها و قیمت سهام آن ها دخیل هستند. پس همیشه قبل از سرمایه گذاری، تحلیل دقیقی از این شرکت ها داشته باشید.

اگر میخواهید سهام های مرتبط با شکر را خریداری کنید، بهتر است از Freedom24 این کار را انجام دهید. در Freedom24 برای خرید سهام هیچ کمیسیونی پرداخت نخواهید کرد. در نتیجه، سود بیشتری در سرمایه گذاری های خود خواهید داشت. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری در این کارگزاری افتتاح کنید:

سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.سرمایه شما در معرض خطر قرار دارد. هزینه‌های دیگر نیز اعمال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Freedom24.com/trading/fees مراجعه کنید.

در کدام کارگزاری میتوان به معامله تغییرات قیمت شکر پرداخت؟

کارگزاری های زیادی امکان سرمایه گذاری در قراردادهای شکر را در اختیار شما قرار میدهند. یکی از این کارگزاری ها، Plus500 است. این کارگزاری، سرمایه گذاری های مختلفی را برای شما فراهم میکند و کاملا قابل اطمینان است. بسیاری از معامله گران، طرفدار این کارگزاری هستند.

شما میتوانید یک حساب کاربری در Plus500 افتتاح کنید و اقدام به سرمایه گذاری در شکر کنید. اما بهتر است اگر تجربه سرمایه گذاری و معامله ندارید، ابتدا معاملات را تمرین کنید. میتوانید این کار را با یک حساب کاربری آزمایشی در Plus500 انجام دهید. در حساب کاربری آزمایشی، پول واقعی وجود ندارد و شما با پول مجازی سرمایه گذاری میکنید. اگر معاملاتتان در حساب آزمایشی خوب پیش رفت، میتوانید پول واقعی در حساب خود قرار دهید.

خصوصا اگر تجربه کمی در معامله یا سرمایه گذاری شکر دارید، پیشنهاد میکنیم که با یک حساب کاربری آزمایشی به تمرین بپردازید. با تمرین، میتوان با سازوکار این اکانت اشنا شد. از لینک زیر، همین حالا یک حساب کاربری آزمایشی در Plus500 افتتاح کنید:

٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.٪82 از حساب‌های CFD سود خود را از دست می‌دهند.

سرمایه گذاری در صندوق های مالی مرتبط با شکر

یکی دیگر از گزینه های سرمایه گذاری در شکر، سرمایه گذاری در صندوق های مالی یا ETF هاست. در این صندوق ها، شما در کمتر از چند دقیقه میتوانید در شکر سرمایه گذاری کنید. این شکل از سرمایه گذاری، برای بلند مدت نیز مناسب است. چند نمونه از صندوق های فعال در حوزه شکر، iPath Series B Bloomberg Sugar Subindex Total Return ETN, Teucrium Sugar Fund  و  iPath Pure Beta Sugar ETN هستند. از معایب این نوع سرمایه گذاری در شکر این است که شما کنترل کمی بر روی نوع سرمایه گذاری دارید.

سرمایه_گذاری_در_شکر

مزایای سرمایه گذاری در شکر چیست؟

سرمایه گذاری در شکر مزایای خود را دارد. یکی از بزرگترین مزایای آن این است که این محصول تولید انبوه میشود. در نتیجه، تاثیر کمی میتوان روی قیمت آن گذاشت و سوءاستفاده از قیمت شکر تقریبا غیر ممکن میشود.

افزایش تقاضای جهانی یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در شکر است. در اقتصادهای نوظهور، رشد قشر متوسط بیشتر شده است. در نتیجه، افراد بیشتری میتوانند محصولات شیرین و بستنی و شربت خریداری کنند. این افزایش تقاضا، باعث افزایش قیمت شکر خواهد شد.

شکر یکی از اقلام ضروری است که نمیتوان از آن صرف نظر کرد. یک فرد متوسط هلندی در طول روز بین 50 تا 80 گرم شکر مصرف میکند. شکر در بسیاری از محصولات غذایی مصرف میشود. میدانستید حتی در نان هم شکر وجود دارد؟ این از نمونه کلک هایی است که شرکت ها استفاده میکنند تا ما را به محصولات خود معتاد کنند.

بزرگترین مزیت شکر، امکان کسب سود از سرمایه گذاری در آن است. خصوصا در شرایط خاص، مثل عدم برداشت محصول، قیمت میتواند یک دفعه افزایش یابد. به عنوان یک معامله گر فعال، میتوانید به این شرایط پاسخی مناسب دهید و از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرید!

معایب سرمایه گذاری در شکر چیست؟

سرمایه گذاری در شکر معایبی نیز دارد. شکر به خودی خود، نمیتواند درآمدی برای شما داشته باشد. هنگامی که شما در شرکتی سرمایه گذاری میکنید، معمولا سود شرکت را از طریق سود سهام دریافت میکنید. البته میتوان با خرید سهام های مرتبط با شکر، دچار این مسئله نشد.

ریسک دیگر سرمایه گذاری در شکر این است که دید منفی نسبت به شکر در حال افزایش است. هر روزه افراد بیشتری نگران سلامتی خود میشوند و مصرف شکر را محدود میکنند. اگر این روند ادامه پیدا کند، تقاضا برای شکر در آینده کم خواهد شد.

البته باید یادتان باشد که نهادهای زیادی بر صنعت شکر نظارت میکنند. مثلا اتحادیه اروپا. شرکت ها در صورت اتخاذ تصمیمات نامناسب در صنعت شکر جریمه میشوند. هنگامی که در همچین شرکت هایی سرمایه گذاری میکنید، ممکن است به خاطر همین تصمیم ها، ضرر کنید.

شکر چگونه ارزش گذاری میشود؟

هنگامی که میخواهید در شکر سرمایه گذاری کنید، باید بتوانید قیمت را پیش بینی کنید. برای این کار، باید نسبت تولید به مصرف را بررسی کنید. اگر تولید بیشتر از مصرف باشد، قیمت افت خواهد کرد.

همچنین باید بدانید که اکثر نی شکر های دنیا، در برزیل و هند پرورش پیدا میکنند. هنگامی که میخواهید قیمت شکر را پیش بینی کنید، باید این مناطق را نیز بررسی کنید. مثلا، تغییرات آب و هوایی در برزیل ممکن است باعث کاهش محصول در این کشور شود و در نتیجه، عرضه شکر کم شود. هنگامی که عرضه شکر کم شود، قیمت آن بالا خواهد رفت.

در آخر، کشاورزان نیز، وقتی درآمدشان از شکر کم باشد ممکن است به محصول دیگری روی آورند. مثلا هنگامی که تعرفه واردات و صادرات وضع شود یا بدهی کشاورزان زیاد شود، ممکن است این اتفاق رخ دهد. هنگامی که میخواهید در شکر سرمایه گذاری کنید، باید تمام فاکتورهایی که بر روی قیمت تاثیر گذار است را در نظر بگیرید.

قیمت کنونی شکر چقدر است؟

در زیر، میتوانید قیمت کنونی شکر را مشاهده کنید. همچنین میتوانید مستقیما به معامله CFD شکر بپردازید:

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *