چگونه سهام تسلا (Tesla) را در سال 2024 بخریم؟ – خرید سهام تسلا

تسلا (معروف به تسلا موتورز)، اوضاعش از همیشه بهتر است. حال که یخ های قطبی در حال آب شدن هستند، تقاضا برای خودروهای برقی از همیشه بیشتر است. آیا قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید؟ پس سهام تسلا (Tesla) میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما این کار را بدون تحقیق بر روی این شرکت انجام ندهید. اول پاسخ این سوال را بیابید که آیا تسلا، به همان جذابی که نشان میدهد هست یا خیر.

چگونه میتوانم سهام تسلا (Tesla) را خریداری کنم؟

آیا شما هم فکر می کنید که تسلا با همه نوآوری هایش آینده را در اختیار دارد؟ بنابراین خرید سهام تسلا می تواند بسیار جالب باشد! با این حال، مهم است که این کار را با یک کارگزار ارزان انجام دهید. اگر به هزینه ها توجه نکنید، بخشی از بازگشت خود را دور می اندازید.

در زیر ببینید با کدام کارگزاری می توانید در سهام تسلا با نرخ های مطلوب سرمایه گذاری کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام تسلا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام تسلا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم تسلا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت تسلا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت تسلا را پیدا کنید.

تحلیل تسلا

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام تسلا مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم تسلا در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام تسلا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام تسلا را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم تسلا در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند تسلا در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام تسلا است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

تحلیل سهام تسلا (Tesla)

درباره تسلا

تسلا، یکی از برندهای تازه وارد خودرو است. تسلا، به اندازه برندهای دیگر خودرو قدمت ندارد. رویکرد شرکت متفاوت است و تنها خودروی الکتریکی تولید میکند. چند سال پیش، بیشتر مردم درباره شرکتی که فقط خودروی برقی تولید میکند، تردید داشتند. اما حالا، روشن است که آینده خودروها، خودروی برقی خواهد بود.

تسلا به شدت معتقد است که سوخت های فسیلی برای دنیا مضر هستند. این سوخت ها، باعث تولید بالای کربن دی اکسید میشوند. به علاوه، سوخت های فسیلی محدود هستند. روزی فرا خواهد رسید که راندن خودروی فسیلی ناممکن خواهد شد.

سرمایه_گذاری_در_تسلا

خرید سهام تسلا (Tesla) در چند قدم

قبل از سرمایه گذاری در تسلا، باید بدانید که سهام این شرکت مثل یک ترن هوایی در حال افت و خیز است. سهام این شرکت نوسان بالایی دارد. هرگاه مدیرعامل شرکت، ایلان ماسک اظهار نظری میکند، قیمت سهام تسلا، بالا و پایین میشود.

قدم اول: تحقیق درباره شرکت

در حال حاضر، تسلا محبوب ترین سهام خودروسازی بازار است. بسیاری از افراد سهام تسلا را میخرند چون به این شرکت علاقمند هستند. اما این روش خوبی برای سرمایه گذاری نیست. بسیار مهم است که فقط سهام شرکت هایی را خریداری کنید که درباره آن ها به اندازه کافی تحقیق انجام داده اید و از رشد آن شرکت اطمینان کسب کرده اید. اگر میخواهید بدانید که خرید سهام تسلا عاقلانه است یا خیر، باید به اعداد و ارقام مالی شرکت نگاهی بیندازید. به این روش تحلیل، آنالیز فاندامنتال گفته میشود. پیشنهاد میشود به اوضاع مالی شرکت نگاهی بیندازید. همچنین، آینده شرکت را بررسی کنید. آیا فکر میکنید تسلا میتواند رشد خود را در آینده نیز ادامه دهد؟ صرفا زمانی که مطمئن شدید این سهام، با استراتژی سرمایه گذاری شما همخوانی دارد اقدام به خرید آن کنید.

قدم دوم: انتخاب یک کارگزاری خوب

شما میتوانید با کارگزاری های آنلاین اقدام به خرید سهام شرکت کنید. بسیار مهم است که کارگزاری را انتخاب کنید که کارمزد کمی دریافت میکند. اگر در یک کارگزاری با کارمزد بالا معامله کنید، سود خود را در یک چشم به هم زدن از دست میدهید.

آیا دوست دارید بدانید کدام کارگزاری مناسب سرمایه گذاری در تسلا است؟ در لینک زیر، کارگزاری های مختلف را با هم مقایسه کنید:

قدم سوم: زمانبندی سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید

اگر تصمیم شما برای سرمایه گذاری در تسلا قطعی شده است، باید تصمیم بگیرید چه زمانی این کار را انجام دهید. بعضی سرمایه گذاران، این کار را عجولانه و در اولین فرصت انجام میدهند. این روش به Market Order مشهور است. این روش سرمایه گذاری برای کسانی مناسب است که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در سهام شرکت را دارند.

آیا معامله گر فعال هستید؟ در این صورت بهتر است از Limit order استفاده کنید. با این قابلیت، کارگزاری سهام را در قیمت خاصی که شما تعیین میکنید خریداری میکند. با این کار، شما بعد از مطالعه سهام، در قیمتی که میدانید برای شما سودمند است وارد سهام این شرکت خواهید شد.

همچنین میتوانید به صورت پله ای به خرید سهام تسلا بپردازید. با این کار، شما تصمیم میگیرید هر ماه، چه مقدار سهام این شرکت را خریداری کنید. این استراتژی برای کسانی مناسب است که میخواهند مطمئن شوند در اوج قیمت سهام، اقدام به خرید نمیکنند. هرچند، برای سرمایه گذاری با این روش، نیاز به سرمایه زیادی دارید.

در مقاله “خرید سهام” میتوانید بیشتر با فرایند خرید سهام آشنا شوید.

قدم چهارم: تصمیم بگیرید چند سهم میخواهید خریداری کنید

مهم است که بدانید دقیقا چند سهم را قصد دارید بخرید. هنگام سرمایه گذاری، عاقلانه است که سرمایه خود را تا جای ممکن بر روی سهام های مختلف پخش کنید. نباید کل سرمایه خود را بر روی تسلا (Tesla) سرمایه گذاری کنید. تصمیم بگیرید چه درصدی از سرمایه خود را میخواهید در تسلا سرمایه گذاری کنید تا تعداد سهامی که میخواهید بخرید مشخص شود.

بعد از خرید سهام تسلا، کار شما تمام نشده است. شما باید دائم سهام این شرکت را بررسی کنید تا ببینید بهترین زمان برای فروش این سهام چه موقع است. باید قبل از خرید سهم، زمان خروج خود از سهم را بدانید.

خرید_سهام_تسلا

سرمایه گذاری در تسلا چه ریسک هایی دارد؟

سرمایه گذاری در تسلا بدون ریسک نیست. هنگام رشد تولید شرکت، ممکن است کمبود باتری های خودرو رخ دهد. در حال حاضر، تولید باتری محدود به تولیدات آینده شرکت است. تسلا نیازمند سرمایه گذاری زیادی است تا بتواند محصولات خود را ارائه دهد.

قیمت کم بنزین نیز، ریسک دیگری برای تسلا است. بزرگترین رقبای تسلا، برند های سنتی خودرو هستند که ماشین های بنزینی تولید میکنند. هنگامی که مصرف خودروهای عادی ارزان تر باشد، افراد کمتری تمایلی برای خرید ماشین های برقی خواهند داشت.

رقابت ممکن است باعث افت قیمت سهام تسلا شود. این روزها خودروهای برقی در حال محبوب شدن هستند. به همین دلیل است که Chevrolet خودروی برقی Bolt و Nissan خودروی برقی Leaf را تولید کرده است. حتی کمپانی های تکنولوژی مثل Apple و Google نیز ممکن است اقدام به تولید خودروی برقی کنند و بازار را برای تسلا کوچک تر کنند.

ریسک دیگر تسلا، هزینه بالای تولید است. شرکت هزینه زیادی را صرف ساخت کارخانه و خط تولید میکند و در مقابل، این کار به سود کمتر شرکت منجر شده است. بسیاری از سرمایه گذاران به این می اندیشند که آیا این هزینه ها جبران خواهد شد یا خیر.

ریسک دیگر این شرکت، وابستگی به ایلان ماسک است. ایلان ماسک یک سلبریتی است و بسیاری به او مانند یک الگو نگاه میکنند. اما او همزمان بر روی چند شرکت در حال کار کردن است و اگر در آینده علاقه او نسبت به تسلا کاهش یابد، سهام این شرکت افت شدیدی خواهد کرد. اگر قصد سرمایه گذاری در تسلا را دارید، باید این ریسک ها را در نظر بگیرید.

ایلان ماسک در اخبار

خودروهای برقی، آینده حمل و نقل هستند. اما این تنها دلیلی نیست که سهام تسلا در سرخط خبرهاست. تسلا بیشتر توجه رسانه ها را بخاطر مدیرعامل نامتعارف شرکت، ایلان ماسک به خود جلب میکند. قیمت سهام این شرکت نیز، بسیار وابسته به گفتار و اعمال این مدیرعامل است.

اعمال این مدیرعامل، بیانگر قابلیت بالای اوست و همین دلیل افزایش قیمت سهام تسلا میتواند باشد. برای مثال، نگاهی بیندازید به پرتاب موشک موفقیت آمیز شرکت فضایی ایلان ماسک، SpaceX.

اما بیانیه ها و رفتارهای دیگر ایلان ماسک، میتواند تاثیر منفی بر قیمت سهام تسلا بگذارد. برای مثال، او یک بار به یکی از منتقدان خود، لقب “بچه آزار” را داد. همچنین، ایلان ماسک متهم به عدم پرداخت مالیات درآمد 420 میلیون دلاری خود شده که بعدا گفت آن را پرداخت خواهد کرد، اما باعث جریمه مالیاتی 20 میلیون دلاری خود و تسلا شد.

اما خود ایلان ماسک معتقد است که تاثیری منفی بر تسلا نگذاشته است. هرچه باشد، حتی اخبار منفی نیز، تبلیغی برای تسلا محسوب میشود و این شرکت را به مرکز توجه ها تبدیل میکند. میتوان از گفتار و رفتار ایلان ماسک برای تخمین نوسان قیمت تسلا استفاده کرد و سرمایه گذاری بهتری انجام داد.

آیا به ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل تسلا اعتماد دارید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس شاید بد نباشد چند سهم تسلا را خریداری کنید.

ایلان_ماسک_تسلا

تسلا چگونه ارزش گذاری میشود؟

به شما پیشنهاد میکنیم قبل از سرمایه گذاری در تسلا، اعداد و ارقام مالی این شرکت را مطالعه کنید. سهام تسلا ممکن است گران به نظر برسد. در حال حاضر (در سال 2020)، قیمت سهام تسلا نسبت به سهام های دیگر بازار گران است. خودروسازی Ford با سرمایه ای بیشتر، قیمتی برابر سهام تسلا دارد.

قیمت سهام تسلا به این دلیل بالاست که سهامداران این شرکت، اعتماد زیادی به آینده این شرکت دارند. قطعا، این شرکت نسبت به خودروسازی های معمول، انقلابی تر عمل میکند. در جهانی که روز به روز، انرژی های تجدید پذیر مهم تر میشوند، تسلا به رشد خود ادامه خواهد داد.

اما این شرکت نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است. تسلا تاکنون نتوانسته آنچنان سود ده باشد. در درازمدت، تسلا نیاز دارد تا عملکرد اقتصادی خود را بهبود بخشد. آیا فکر میکنید تسلا میتواند در آینده به سوددهی برسد؟ پس شاید بهتر باشد سهام این شرکت را خریداری کنید.

خرید_سهام_تسلا

قیمت سهام تسلا (Tesla)

قیمت سهام تسلا، بسیار پر نوسان است. دلیل این نوسان، اختلاف نظر بر سر تخمین پتانسیل تسلا است. هرچند، محاسبه پتانسیل واقعی شرکت، سخت است. قیمت سهام تسلا متشکل از نظر میلیون ها سرمایه گذار این شرکت است. به همین دلیل است که با انتشار اخبار مثبت و منفی، قیمت سهام این شرکت میتواند تا این اندازه دستخوش تغییر شود.

میتوانید با معاملات فعال، از تغییرات قیمت تسلا سود کسب کنید. در زیر، میتوانید تغییرات قیمتی تسلا را در گذر زمان مشاهده کنید.

قیمت_سهام_تسلا

استراتژی تسلا (Tesla)

سرمایه گذاری در شرکت هایی که دید آینده نگرانه دارند، همواره عاقلانه است. اما پیش از سرمایه گذاری در هر شرکت، باید از استراتژی آن آگاه شوید. تسلا اخیرا کارخانه بزرگی در چین افتتاح کرده. این شرکت امیدوار است با این کار، ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

تسلا، تصویری لوکس از خود ارائه داده است. ماشین های این شرکت، ثروتمندانی را هدف قرار میدهد که دغدغه های محیط زیستی دارند. اما به نظر میرسد تسلا قصد دارد این تصویر را تغییر دهد. در حال حاضر، تسلا در حال کار بر روی مدل های اقتصادی تر است. هنوز هم ماشین های تسلا، ارزان ترین مدل های بازار نیستند اما تسلا سعی دارد روز به روز، خود را به این قشر از بازار نزدیک تر کند.

اگر تسلا موفق شود که قیمت های خود را پایین بیاورد، درهای جدیدی به روی این شرکت باز خواهد شد. این مورد، میتواند بسیار به رشد آینده شرکت کمک کند.

اما ضروری است که به یاد داشته باشیم، تولید خودرو، بسیار وابسته به اوضاع اقتصادی است. هنگامی که اوضاع اقتصادی تعریفی نداشته باشد، احتمال اینکه مردم خودروی جدید خریداری کنند کم میشود. پس در نتیجه قیمت سهام نیز کاهش خواهد یافت. در این موقعیت میتوانید خرید سهام تسلا را بررسی کنید.

کارخانه_خودروسازی_تسلا

تسلا در حال کار بر روی چه چیزی است؟

نوآوری برای شرکت هایی مثل تسلا ضروری است. در ادامه، به شما خواهیم گفت هم اکنون این شرکت در حال کار بر روی چه پروژه هایی است.

تکنیک پیشرفته

خودروی Roadster اولین بار در سال 2008 تولید شد. بعد از آن، تسلا مدل S را تولید کرد. خودرویی کارآمد، امن و مناسب برای قرن جدید. این خودروی به خصوص، دنیای همه را متحول کرد. هر از چند وقت، یک به روز رسانی وایرلس برای این خودرو عرضه میشود و این خودرو روز به روز بهتر خواهد شد. این خودرو، مدلی خاص است و همچنین قیمت بالایی ندارد. علاوه بر خودروهای برقی، تسلا در تلاش است، کامیون های برقی نیز تولید کند. در اینصورت، قادر خواهند بود که قیمت حمل و نقل را پایین بیاورند.

شما هم فکر میکنید آینده خودرو های برقی روشن است؟ فکر میکنید تسلا قادر خواهد بود نقش خود را در این بازار حفظ کند؟ اگر پاسختان مثبت است، پس بهتر است به فکر خرید سهام تسلا باشید.

محصولات انرژی های تجدید پذیر

علاوه بر خودرو و کامیون، تسلا در حال کار بر روی محصولاتی با انرژی تجدید پذیر است. برای مثال، Powerwall، Powerpack و سقف خورشیدی. این محصولات طراحی شده اند تا اکوسیستمی با انرژی های تجدید پذیر تولید کنند. این محصولات برای خانه ها، شرکت ها و بخش خدمات بسیار مناسب هستند. با این محصولات، سعی شده راهی پایدار برای تولید و ذخیره انرژی تولید شود.

معرفی تعجب برانگیز

تسلا، دومین مدل شاسی بلند خود را معرفی کرده است. اما برای بیشتر افراد، این مدل همان مدل S باد شده است. بخش معرفی شیشه های نشکن این خودرو، چندان دلپذیر نبود، اما این خراب کاری، توجه رسانه ها را جلب کرد و میزان سفارش این مدل، سر به آسمان گذاشته است.

بسیاری از افراد، درباره این خودرو، مدل جدید و مراسم معرفی آن جوک ها و شوخی هایی ساخته اند. اما باز هم افراد زیادی این مدل را سفارش داده اند. معرفی محصول به سبک شرکت اپل، به این شرکت فرصت دیده شدن داده است. در تابستان 2020، مدل جدید تسلا، تولید خواهد شد.

نتایج تسلا: فروشی بیش از انتظار

این شرکت در سال 2019، بیش از انتظارش خودرو فروخته است. هنگامی که تسلا اعلام کرد این شرکت به جای 105،000 خودروی پیشبینی شده، 112،000 خودرو فروخته است، قیمت سهام این شرکت رکورد زد.

در پایین، نتایج کمپانی تسلا را در طی سال ها مشاهده میکنید. سود و زیان شرکتی مثل تسلا نوسان زیادی دارد. وقتی سود بدست آمده شرکت بیش از انتظار باشد، قیمت سهام نیز طبیعتا بالا خواهد رفت. چون قیمت سهام، تابع عرضه و تقاضاست. هنگامی که مردم از نتایج شرکت راضی باشند، اقدام به خرید سهام خواهند کرد.

Tesla_financial_results

تاریخچه تسلا

تاریخچه تسلا به سال 2003 بر میگردد، زمانی که مارتین ابرهند و مارکس تارپنینگ شرکت را تاسیس کردند. این کارآفرینان میخواستند خودروهای برقی اسپرت را به بازار عرضه کنند. در این زمان، هنوز کمپانی توسط یکی از موسسان Paypal اداره میشد.

اندکی بعد، این کمپانی توجه ایلان ماسک را به خود جلب کرد. او در این شرکت سرمایه گذاری کرد و توانست بودجه ای برای تحقیق و توسعه فراهم کند. در آخر، او توانست تسلا را به برندی که اکنون می شناسیم و دوست داریم تبدیل کند.

آینده تسلا

واضح است که آقای ماسک، برنامه روشنی برای تسلا دارد. اما بخاطر رفتارش در توییتر، توجه خبری منفی را به خود جلب میکند. ارزش شرکت تسلا به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده است و پایانی برای آن پیش بینی نمیشود. اما سهام تسلا چقدر بالا خواهد رفت؟

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

3 دیدگاه


  • علی خضری

    سلام:نمیدونم از کجا شروع کنم وقتی به موفقیت های ایلان ماسک نگاه میکنم  هنوز خیلی راه برای پیش رو داره شرکتهای اسپیسکس و شرکت تسلا تازه اول راه هست ایلان اگه بتونه تمام خودرو های دنیا رو برقی کنه کمک بزرگی به محیط زیست کرده پس باید دنیا کمکش کنه ولی صاحبان قدرت اجازه این کارو  شاید بهش ندن بهرحال سرمایه گذاری یه  ریسک بزرگه 

    پاسخ

  • مازیار

    ممنون بابت مطلب بسیار مفید و جامع.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *