خرید تِزوس: چگونه می‌توان به تجارت Tezos پرداخت؟

تِزوس (XTZ) یک ارز دیجیتال است که هدفش پیشی گرفتن از ارز شناخته‌شده اتریوم (Ethereum) است. Tezos در سال 2017 به بازار ارز دیجیتال معرفی شد و خیلی زود، این ارز دیجیتالی اعتماد بسیاری از معامله گران را به خود جلب کرد. بااین‌وجود، به دلیل مشکلات فنی مختلف، تِزوس برای مدتی زیر رادار ماند (بررسیهای بیشتری بر روی تزوس انجام گرفت). امروزه، تمام این مشکلات فنی برطرف شده است و Tezos در تلاش است تا به بازار ارز دیجیتال بازگردد.

چگونه می‌توان Tezos را خریداری کرد؟

به‌عنوان یک معامله گر یا تریدر (جدید) ممکن است از خود بپرسید که آیا شروع معامله Tezos عاقلانه است؟ به همین دلیل در این مقاله، با استفاده از مهم‌ترین اطلاعات در مورد تِزوس یک بررسی اجمالی مفید ارائه داده ایم. تِزوس از این نظر منحصربه‌فرد است که کاربران میتوانند خودشان در مورد آیندهٔ این ارز دیجیتال تصمیم بگیرند. این عنصر دموکراتیک میتواند خرید Tezos را جالب کند.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام Tezos را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام Tezos استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام
بهترین کارگزار برای خرید ارزهای دیجیتال مانند Tezos .
در اولین خرید خود تا سقف 1000 یورو Tezos هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید.
گسترده ترین طیف ارزهای دیجیتال + ارزان!
82 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه‌دهنده ضرر می‌کنند.

Tezos چیست؟

تِزوس یک شبکهٔ بلاک‌چین است که به یک توکن دیجیتال متصل شده است. این توکن دیجیتال به نام Tezzie یا Tez معروف است. این بلاک‌چین غیرمتمرکز است. این بدان معنی است که هیچ مکان مرکزی برای کنترل سیستم وجود ندارد و هیچ شخص یا نهاد مرکزی وجود ندارد که سیستم را کنترل کند.

تِزوس یک ارز دیجیتالی است که به‌واسطهٔ استفاده از قراردادهای هوشمندِ مناسب، کاملاً با آینده سازگار است. در هنگام توسعه این قراردادهای هوشمند، تصمیم گرفته شد که از راستی‌آزمایی رسمی استفاده شود. این شکل از اعتبارسنجی، به طور بهینه ای امنیت و صحت را تضمین می کند، زیرا می تواند از نظر ریاضی درستی کد را تأیید کند.

بلاک‌چین تِزوس همچنین شامل یک سیستم توافق عمومی داخلی است تا از اختلافات بر سر توسعه شبکه جلوگیری کند. به‌این‌ترتیب، آنها اطمینان می یابند که Tezos به‌عنوان یک واحد رشد میکند و هیچ‌گونه انشعابی (شکافی) به وجود نخواهد آمد.

 

تزوستزوس چگونه به وجود آمد؟

ارزهای دیجیتال معروف مانند بیتکوین (Bitcoin) و اتریوم بسیار متمرکز هستند. این بدان معناست که تصمیم گیری برای توسعه و طراحی این ارزهای دیجیتالی تا حد زیادی در اختیار تیم های توسعه‌دهندة ویژه و ماینرهای مختلف است. در نتیجه، بلاک‌چین‌های این ارزهای دیجیتال خیلی انعطاف پذیر نیستند.

هر زمان که اختلاف‌نظر بین تیم های توسعه دهنده وجود داشته باشد، آنها اغلب تصمیم میگیرند که از یکدیگر جدا شوند و بر روی ارز دیجیتال جدیدِ خودشان کار کنند، تا بتوانند مطابق ایده های خود، کار را پیش ببرند. با این حال، به دلیل این تقسیم ها، ارزهای دیجیتالی اصلی دیگر نمی توانند بیشتر توسعه یابند. سازندگان Tezos میخواستند از این امر جلوگیری کنند. در نتیجه، آنها تصمیم گرفتند که بلاک‌چین غیرمتمرکزی را توسعه دهند که در آن روند تصمیم گیری در اختیار کاربران باشد.

سرمایه‌گذاری در Tezos

چندین قانون وجود دارد که کاربران باید از آنها پیروی کنند. وقتی این کار را با موفقیت انجام میدهند، میتوانند به‌روزرسانی‌ها یا تغییرات در شبکه Tezos را تأیید یا رد کنند. این رویکردِ دموکراتیک تر، کاربران را به مشارکت در توسعه و به‌روزرسانی شبکه تشویق میکند و این امر باعث میشود که بسیار مؤثرتر از ارزهای دیجیتال متمرکز مانند بیت‌کوین باشد.

Tezos چه کارایی‌هایی دارد؟

ارزهای دیجیتال معروف مانند Bitcoin به‌عنوان جایگزین های احتمالی پول واقعی مانند پوند یا دلار آمریکا شناخته شده اند. متأسفانه، تزوس هنوز جایگزین این نوع از پول نشده است؛ بنابراین توکن‌های Tezos یا TXZ عمدتاً توسط حامیان پروژه و معامله گرانی (تریدرها) خریداری می شوند که به پروژه اطمینان دارند و با سرمایه گذاری در پروژه این اطمینان را ابراز میکنند.

سرمایه‌گذاری در Tezos

بیشتر معامله گران تزوس فقط به دنبال راهی برای کسب درآمد در کوتاه‌مدت یا بلندمدت هستند. وظیفه Tezos عمدتاً این است که بلاک‌چین را فعال نگه دارد و نه این‌که به یک ارز جایگزین واقعی تبدیل شود. کوین های تزوس، Tezzies نام دارند و میتوانند برای نگهداری ICO یا پرداختهای خُرد در شبکه استفاده شوند. البته داشتن Tezos به این معنی است که شما می‌توانید در مورد توسعه این بلاک‌چین رأی دهید.

مزایای تزوس چیست؟

اولین مزیت Tezos این است که این بلاک‌چین یک بلاک‌چین خود – اصلاح‌کننده است؛ بنابراین نیازی به مکان یا تیمی متمرکز برای ایجاد تغییر یا ارتقا در سیستم نیست. این امر باعث می شود خطر تکه تکه شدن این بلاک‌چین کاهش یابد و همچنین کمک میکند تا پاداش کاربران مدیریت شود.

دوم اینکه Tezos یک روش سیستماتیک و سازمان یافته در اختیار کاربران قرار میدهد تا در مورد تغییر و ارتقا زنجیره به توافق عمومی برسند. چرخهٔ به‌اصطلاح انتخابات تضمین میکند که هر کاربر در بلاک‌چین می‌تواند در مدیریت شبکه مشارکت کند. این امر پیشرفت شبکه را تسریع و تسهیل میکند.

پاداش برای تغییرات

سومین مزیت Tezos سیستم پاداش آن است. در بلاک‌چین‌های غیرمتمرکز، مهم است که به افراد انگیزه کافی داده شود تا برای توسعه پلتفرم تلاش کنند. برای این منظور، تِزوس از یک سیستم پاداش مناسب استفاده میکند که در آن در صورت پذیرش یک پیشنهاد، این اطمینان وجود دارد که پاداشی به توسعه دهندگان آن داده خواهد شد. ازاین‌گذشته، غالباً برای اجرای تغییراتی که توسعه دهندگان پیشنهاد میدهند، هزینه هایی وجود دارد و البته اگر این منابع مالی در هنگام پذیرش یک پیشنهاد در دسترس باشد، بسیار خوب است. به‌این‌ترتیب، ایده های بیشتر و بیشتری پیشنهاد می شود که به نفع توسعه Tezos است.

چهارم، ترکیبی از احراز هویت رسمی و قراردادهای هوشمند تضمین می کند که امنیت بیشتری برای برنامه ها وجود دارد. همچنین، این مکانیزم میتواند مشکلات را به‌راحتی شناسایی و برطرف کند، بنابراین هرگونه مشکلی تأثیر زیادی نخواهد داشت.

مزیت نهایی Tezos پروتکل اثباتِ دارایی (PoS) است که برای ایجاد توافق برای هرگونه توسعه در بلاک‌چین استفاده میشود. هر کاربر می تواند بخشی از این پروتکل باشد و به دلیل کمک به توسعه امنیت شبکه پاداش مستقیمی دریافت میکند. شرایط لازم برای ورود کم است و باعث میشود شرکت در پروتکل PoS سرراست باشد.

معایب تزوس چیست؟

در گذشته مشکلات فنی زیادی وجود داشت که باعث شده بود محبوبیت Tezos کمتر شود. این عمدتاً به این دلیل بود که میشد از این مشکلات با استفاده از ICO جلوگیری کرد.

به غیر از این بی احتیاطی، اشکالات دیگری نیز در Tezos وجود دارد. بسیاری از افراد، اهداف تِزوس را بسیار بلند پروازانه میدانند. تِزوس میخواهد با Ethereum رقابت کند. اِتِریوم یک غول در بازار کنونی ارز دیجیتال است، و به نظر میرسد این نبردی غیرممکن برای Tezos باشد.

بنابراین Tezos قبل از اینکه حتی موفق‌تر از Ethereum شود، باید واقعاً خود را در بازار ارز دیجیتال ثابت کند. دلیل اصلی مشکوک شدن به تِزوس مطمئناً رسوایی کلاهبرداری است که درگذشته رخ‌داده است. در سال 2019 ، تِزوس به بالاترین مبلغی دست‌ یافت که تا آن زمان در یک ICO جمع شده بود.

هرچند، بلافاصله پس از این موفقیت، از تزوس به دلیل کلاهبرداری و فساد مالی شکایت شد. در نتیجه بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران اعتماد خود را به این ارز دیجیتال از دست دادند. زمان مشخص خواهد کرد که آیا تزوس میتواند دوباره این اعتماد را به دست آورد یا خیر. آیا به تزوس ایمان دارید؟ در این صورت، ممکن است سرمایه‌گذاری بر روی تِزوس و خرید این ارز دیجیتال نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

در هنگام معاملات Tezos باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام معامله یا ترید تِزوس، مهم است که بدانید امکان ناشناس بودن کامل وجود ندارد. آدرس ها و تراکنش های عمومی شما کاملاً ناشناس است، اما شما همیشه در هنگام معامله Tezos اثر انگشت دیجیتالی بر جای می گذارید که این بدان معناست که یک فرد آگاه یا آژانس دولتی قادر است اطلاعات موجود مربوط به شما را ردیابی کند.

هنگام خرید توکن های XTZ نیز باید برای تأیید هویت، مشخصات شخصی خود را وارد کنید. همچنین مهم است که بدانید تزوس هیچ نقشه راهی ندارد. به دلیل مشکلات زیادی که در گذشته وجود داشت، Tezos از برنامه خود عقب‌افتاده است، این بدان معناست که هیچ نقشه راه دقیقی برای این ارز دیجیتال موجود نیست؛ بنابراین، باید دید که برنامه‌های تِزوس در آینده چیست.

خرید Tezos

سرمایه گذارانی که قصد خرید تِزوس را دارند باید از این حقیقت آگاه باشند که Tezos در کیف‌های پول سفارشی ذخیره می شود که ممکن است سایر ارزهای دیجیتال از آن استفاده نکنند. برای انجام یک معامله بدون مشکل، باید کیف پول خود را قبل از خرید Tezos تنظیم کنید.

علاوه بر این، شما به‌عنوان یک سرمایه گذار یا تریدر (معامله گر) بالقوه، می‌توانید تِزوس را بدون تأیید خریداری کنید. این نوع معاملات اغلب در بازارهای آزاد انجام می شود. بااین‌حال، به‌عنوان یک تریدر یا معامله گر Tezos، وقتی با چنین پیشنهادهای احتمالی روبرو می شوید باید مراقب باشید. اغلب اینها ارزهای دیجیتال دزدیده شده و آلوده هستند که می‌توانند شما را به‌عنوان یک تریدر در معرض خطر قرار دهند. اگر ترید کردن را با این نوع ارز دیجیتال شروع کنید، خطر ردیابی شدن شما را تهدید می کند و سپس تمام Tezos خود را از دست می دهید یا حتی با اتهامات کیفری روبرو می شوید.

بنابراین مهم است که به‌عنوان تریدر Tezos اطمینان حاصل کنید که تِزوس خود را از طریق معاملات مطمئن و معتبری به دست می آورید که با تأیید انجام میشود. به‌این‌ترتیب شما به‌عنوان یک معامله گر نیازی به ترس از قانون ندارید. سرانجام Tezos از یک سیستم پاداش ویژه استفاده می کند که در صورت ذخیره توکن های خود در کیف پولهای ویژه برای مدت زمان مشخصی، پاداشهای اضافی دریافت می کنید.

اگر تصمیم دارید به‌جای سرمایه گذاری در Tezos، ترید یا معامله انجام دهید، این پاداش های اضافی را از دست خواهید داد؛ بنابراین مهم است که بین بازدهی که هنگام شروع تجارت Tezos دریافت می کنید و بازدهی که هنگام تصمیم به سرمایه‌گذاری بر روی تِزوس برای مدت‌زمان طولانی تری دریافت می کنید، بررسی خوبی انجام دهید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *