چگونه میتوان سهام شرکت تویوتا (Toyota) را خریداری کرد؟

کمپانی تویوتا (Toyota Motor Corporation) چندین سال پیش، تا مرز ورشکستگی نیز رفت. اما جنگ کره، برای این شرکت نجات بخش بود و سفارش های ارتش آمریکا، باعث شد عملکرد مالی این شرکت دوباره احیا شود. حتی تا به امروز نیز، این شرکت اکثر خودروهای خود را خارج از ژاپن به فروش میرساند. اما چگونه میتوان در این شرکت موفق سرمایه گذاری کرد؟ در این مقاله، راه های خرید سهام تویوتا را بررسی خواهیم کرد.

چگونه سهام تویوتا را خریداری کنیم؟

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان سهام تویوتا را خریداری کرد؟ مرور زیر به شما نشان می‌دهد که از چه کارگزارانی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در سهام تویوتا استفاده کنید:

کارگزارانمزایاثبت نام

قیمت سهام تویوتا چقدر است؟

آیا کنجکاو هستید که قیمت سهام تویوتا چگونه است؟ در نمودار زیر، می‌توانید ببینید که سهم تویوتا در دوره گذشته چگونه عمل کرده است. شما می‌توانید از دکمه‌ها برای باز کردن یک موقعیت معاملاتی در شرکت استفاده کنید.

جزئیات شرکت تویوتا

در زیر می‌توانید جزئیات کلیدی شرکت تویوتا را پیدا کنید.

تحلیل تویوتا

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش سهام تویوتا مهم است که ابتدا سهام را تجزیه و تحلیل کنید. مرور زیر به شما نشان می‌دهد که سهم تویوتا در دوره گذشته چگونه توسعه یافته است.

قیمت‌های سهام تویوتا در ۵ روز گذشته

در جدول زیر، می‌توانید قیمت‌های سهام تویوتا را برای ۵ روز گذشته مشاهده کنید:

قیمت سهم تویوتا در 2024 چه تغییری خواهد کرد؟

آیا کنجکاو هستید که تحلیلگران چه فکر می‌کنند تویوتا در 2024 و سال‌های آینده چه کاری انجام خواهد داد؟ با استفاده از داده‌های Alpha Vantage، ما پیش‌بینی‌های تحلیلگران را ترکیب کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که این عدد فقط یک پیش‌بینی در مورد حرکات قیمت سهام تویوتا است و این پیش‌بینی لزوماً باید به حقیقت بپیوندد. همیشه تحقیقات خود را انجام دهید!

آیا سرمایه گذاری در شرکت تویوتا هوشمندانه است؟

قبل از سرمایه گذاری در سهام تویوتا، بهتر است این سهام را تحلیل کنید تا ببینید که آیا این سهام، با سبد سرمایه گذاری شما منطبق است یا خیر. برای مثال، ببینید به دنبال یک سهام با ثبات هستید یا تمایل به سرمایه گذاری در یک سهام پرریسک را دارید. همچنین، ببینید آیا این سهام با دیگر سهام های خریده شده، هماهنگ است یا خیر.

یکی از دلایل خرید سهام Toyota که میتوان ذکر کرد این است که این شرکت، توازن خوبی بین ثبات و نوآوری ایجاد کرده است. همچنین، این شرکت به طور منظم، سود سهام سهامداران خود را پرداخت میکند و در عین حال، محصولات قابل اعتماد و پرطرفداری را تولید کرده است. اخیرا، تویوتا تحقیقاتی را برای تولید خودروهای خودران آغاز کرده است که میتواند خط تولید محصولات موفق آینده این شرکت را شکل دهد. پروژه های اینچنینی، میتوانند سودآوری آینده شرکت را تضمین کنند.

 

خرید_سهام_تویوتا

یکی از دلایل دیگری که برای خرید سهام Toyota وجود دارد، این است که اخیرا، تویوتا 20 درصد از سهام شرکت رقیب خود، یعنی Subaru را خریداری کرده است. با این کار، تویوتا توانست ریسک رقابت خود را پایین بیاورد و به قیمت سهام خود، ثبات بخشد.

البته هنگامی که قصد سرمایه گذاری در سهام Toyota را دارید، باید به نرخ تبادل ین ژاپن نیز توجه کنید. هنگامی که با یک ارز خارجی سهامی را خریداری میکنید، ممکن است نرخ تبادل ارز سهام با ارز کشور شما، باعث زیان سرمایه گذاری شما شود. همچنین، به اوضاع اقتصادی نیز باید توجه داشته باشید. در زمان بحران اقتصادی، احتمال خرید خودرو توسط قشر متوسط کاهش می یابد.

درباره شرکت تویوتا

کمپانی تویوتا (Toyota Motor Corporation) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل در جهان است. این شرکت در حال حاضر، پس از فولکس واگن، رتبه دوم تولید خودرو در جهان را دارد. در سال 2012، Toyota توانست به اولین شرکتی تبدیل شود که سالانه بیش از 10 میلیون خودرو تولید میکند. تویوتا، بزرگترین شرکت ژاپنی محسوب میشود. دفتر مرکزی تویوتا در شهر Aichi ژاپن قرار دارد.

تاسیس شرکت تویوتا

موسس شرکت تویوتا، Kiichiro Toyota است. پدر او، Sakichi Toyota، مخترع دستگاه بافندگی مکانیکی در اواخر قرن نوزده بود. او و پسرش، موفق شدند در سال 1924 اولین دستگاه بافندگی اتوماتیک دنیا را بسازند.

Kiichiro Toyota در سفری که به آمریکا داشت، با صنایع اتوماتیک بیشتر آشنا شد. او تصمیم گرفت که به تولید خودرو بپردازد. او توانست با فروش ثبت اختراع دستگاه بافندگی، مبلغ 100،000 دلار سرمایه اولیه بدست آورد. در سال 1937، او توانست شرکت Toyota را تاسیس کند.

بهترین خودروهای جهان

تویوتا قصد داشت بهترین خودروهای دنیا را تولید کند. تویوتا توانست با زمان بندی مناسب، خط تولید سریعی را برای تولید خودرو فراهم کند. در ابتدا، تویوتا تنها به میزانی که سفارش برای خودرو وجود داشت، خودرو تولید میکرد در نتیجه، ضایعات شرکت به حداقل رسید. این سیستم تولید، به “Lean Manufacturing” شهرت یافت. در سال های بعد، بسیاری از شرکت های خودروسازی از این روش تولید بهره گرفتند. خودروهای تولید شده توسط Toyota، به ثبات و اطمینان شهرت یافتند.

ورود تویوتا به اروپا

Toyota در سال 1963 شروع به بازاریابی و فروش خودروهای خود در دانمارک کرد. در سال بعد، تویوتا به هلند نیز وارد شد و بعد از آن، خودروهای Toyota سرتاسر اروپا را فرا گرفتند.

تا سال 2006، تویوتا ده میلیون خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده بود. در سال 2010، میزان فروش سالانه این شرکت به یک میلیون خودرو در سال رسید. برند Toyota به خدمات مشتریان بسیار خوب و کیفیت عالی خودروهای خود شهرت داشت. به همین جهت، رشد بیشتر این برند در اروپا محتمل است. آیا فکر میکنید رشد شرکت Toyota ادامه خواهد یافت؟ پس شاید بهتر باشد سهام تویوتا را خریداری کنید.

مدل پرطرفدار Corolla

در سال 1996، تویوتا مدل پرطرفدار Corolla را به بازار عرضه کرد. کمی بعد از معرفی این خودرو، Corolla در بیش از هفت کشور جهان به فروش رسید. تقاضا برای این خودرو در سطح جهان افزایش یافت و در نتیجه، Toyota تصمیم گرفت یک کارخانه جدید فقط برای تولید خودروی Corolla افتتاح کند. در سال 1969، تویوتا توانست بیش از ده هزار خودرو از این نوع به کشورهای مختلف جهان صادر کند.

در سال بعد، Toyota توانست دو برابر این میزان را به فروش برساند. پنج سال بعد از معرفی این مدل، تویوتا بیش از یک میلیون Corolla را توانست به فروش برساند.

بزرگترین تولیدکننده خودروهای هیبریدی

Toyota بزرگترین تولیدکننده خودروهای هیبریدی در جهان محسوب میشود. این شرکت باعث رونق گرفتن بازار این نوع از خودروها شد. فروش خودروهای هیبریدی تویوتا در سال 2017 رکورد زد.

فروش خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس از مرز 10 میلیون عبور کرده است. مشهورترین مدل هیبریدی تویوتا، مدل Prius است. همچنین تویوتا، بزرگترین تولیدکننده خودروهای هیدروژنی محسوب میشود.

این تکنولوژی های جدید و محیط زیستی، خصوصا در زمانه ای که گرمایش زمین به یکی از دغدغه های دنیای امروز تبدیل شده است، بسیار کارآمد است. مشتریان و سرمایه گذاران به دنبال شرکت هایی هستند که مسئولیت پذیری اجتماعی بالایی داشته باشند. این که تویوتا به مسائل زیست محیطی حساس است، میتواند دلیل خوبی برای خرید سهام این شرکت باشد.

خط تولید خودروهای الکتریکی

در ماه مارس 2020، Toyota اعلام کرد که در حال احداث یک خط تولید جدید برای تولید خودروهای الکتریکی در چین است. این خط تولید با همکاری شرکت FAW احداث خواهد شد. FAW نخستین شریک تجاری چینی تویوتا محسوب میشود. پیش از این، تویوتا با همکاری FAW خودروی الکتریکی Toyota C-HR را تولید کرده بود. گفته میشود که تویوتا مبلغ 1.07 میلیارد یورو در این خط تولید سرمایه گذاری خواهد کرد. هدف این کارخانه جدید، تولید 200،000 خودروی الکتریکی در سال است.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *