خرید بیت کوین (Bitcoin) از اینترنت

خرید بیت کوین میتواند بسیار جذاب باشد! قیمت بیت کوین نوسان زیادی دارد و در نتیجه میتوان سود خوبی از این نوسان کسب کرد. البته باید در زمان مناسب وارد عمل شوید، هر چه باشد، نوسان زیاد میتواند زیان آور نیز باشد. در این مقاله، همه چیز درباره بیت کوین را خواهید خواند تا بتوانید از این مد جدید بازار، نهایت استفاده را ببرید!

خرید بیت کوین از طریق CFD

اولین راه خرید بیت کوین (Bitcoin) معامله CFD بیت کوین است. در واقع، این آسان ترین راه معامله CFD است. با این راه، میتوانید بدون هیچ دانش تکنیکی، به معامله بیت کوین بپردازید. این معامله، با یک کارگزاری امکان پذیر است. مزایای معامله بیت کوین در یک کارگزاری، به شرخ زیر است:

  • میتوانید به پیش فروش (Short Selling) بیت کوین بپردازید تا بر کاهش قیمت بیت کوین نیز سرمایه گذاری کنید.
  • میتوانید در معاملات از اهرم مالی (Leverage) استفاده کنید تا با سرمایه کمتر، سرمایه گذاری بیشتری انجام دهید.
  • میتوانید هر چقدر دوست دارید با یک حساب کاربری آزمایشی تمرین کنید.
  • میتوانید از نوسانات این ارز دیجیتال در کوتاه مدت سود کسب کنید.

برای ایجاد یک حساب کاربری آزمایشی برای معامله بیت کوین، اینجا را کلیک کنید<<

خرید_بیت_کوین

معامله CFD بیت کوین

Bitvavo یکی از بهترین کارگزاری‌های موجود برای معامله بیت کوین (Bitcoin) است. در Bitvavo، میتوانید با یک حساب کاربری آزمایشی، همه امکانات این کارگزاری را امتحان کنید. همچنین، میتوانید از کاهش قیمت بیت کوین نیز سود ببرید، این کار با پیش فروش کردن (Short Selling) امکان پذیر است. باز کردن حساب کاربری آزمایشی در Bitvavo کاملا رایگان است و خرید و فروش بیت کوین به راحتی امکان پذیر است. برای ایجاد یک حساب کاربری در Bitvavo، اینجا را کلیک کنید>>

خرید فیزیکی بیت کوین با کیف پول الکترونیکی

شما همچنین با استفاده از یک کیف پول الکترونیکی، میتوانید بیت کوین را برای بلند مدت خریداری کنید. در این صورت بیت کوین ها میتوانند در کیف پول آنلاین یا آفلاین ذخیره شوند. خرید فیزیکی بیت کوین از راه های مختلفی امکان پذیر است. این مراکز فروش، مثل صرافی عمل میکنند. خرید و واریز بیت کوین، از طریق درگاه iDEAL امکان پذیر است.

اما باید به یاد داشته باشید که این نوع خرید بیت کوین گرانتر است. اگر میخواهید بر روی قیمت بیت کوین سرمایه گذاری کنید، بهتر است از کارگزاری ها استفاده کنید. خرید مستقیم بیت کوین، در صورتی پیشنهاد میشود که قصد نگهداری بلند مدت داشته باشید. خرید بیت کوین به راحتی چند درصد کارمزد به همراه دارد.

مفاهیم ابتدایی: بیت کوین اصلا چیست؟

بگذارید بار دیگر مفهوم بیت کوین (Bitcoin) را بررسی کنیم. بیت کوین اصطلاحا یک ارز دیجیتال است. نکته جالب بیت کوین این است که این ارز دیجیتال کاملا مستقل است. هیچ نهاد ناظری بر قیمت بیت کوین نظارت نمیکند. هیچ دولتی نیز، کنترلی بر بیت کوین ندارد. بیت کوین قطعا مزایای خود را دارد. اگر نداشت، اسمش بر سر زبان ها نبود. اما مزایای بیت کوین چیست؟

سادگی: پرداخت با بیت کوین راحت است و روزانه شرکت های بیشتری این ارز دیجیتال را قبول میکنند.

ارزان بودن: از آنجایی که پرداخت به وسیله بیت کوین بدون واسطه است، بسیار ارزان قیمت خواهد بود.

بدون مرز: بدون هیچ مرزی، میتوانید به هر کشوری پرداخت داشته باشید.

تراکنش سریع: تنها در چند دقیقه، در هر کجای جهان!

تعداد محدود: تعداد بیت کوین های موجود در جهان محدود است، به همین دلیل، هیچگاه بی ارزش نخواهند شد.

حریم شخصی: تراکنش های بیت کوین کاملا بی نام و نشان است.

امنیت: پرداخت داشته باشید بدون این که از اطلاعات شما جایی سوءاستفاده شود.

استراتژی خوب سرمایه گذاری چیست؟

از آنجایی که بیت کوین (Bitcoin) مزایای زیادی دارد، از بیت کوین برای سرمایه گذاری استفاده میشود. با خرید و فروش درست بیت کوین، میتوانید سود خوبی بدست آورید. در ادامه دو استراتژی را برای کسب سود از معامله بیت کوین بررسی میکنیم.

معامله بیت کوین

هنگامی که به معامله بیت کوین میپردازید، بیت کوین را خرید و فروش میکنید تا در کوتاه مدت سود بدست آورید. به عنوان یک سرمایه گذار، دو گزینه روبروی شماست:

  • خرید بیت کوین: میتوانید بیت کوین را خریداری کرده و با افرایش قیمت آن را بفروشید تا سود کسب کنید.
  • پیش فروش بیت کوین: میتوانید اقدام به پیش فروش بیت کوین کنید تا با کاهش قیمت بیت کوین، سود بدست آورید.

مزیت این نوع سرمایه گذاری در کوتاه مدت این است که فارغ از افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین، میتوانید سود خوبی کسب کنید. حتی هنگامی که اخبار منفی منتشر میشود نیز میتوانید سود کسب کنید.، کافی است اقدام به پیش فروش بیت کوین در یک کارگزاری کنید. هر قدر که قیمت بیت کوین کاهش یابد، شما بیشتر سود خواهید کرد.

اگر میخواهید به معامله بیت کوین بپردازید، باید زمان خرید را نیز به درستی در نظر بگیرید. این کار را میتوانید با تحلیل مردم انجام دهید. اکثر صاحبان بیت کوین، افراد عادی هستند که همیشه منطقی تصمیم نمیگیرند. در نتیجه، قیمت بیت کوین، به اخبار واکنش زیادی نشان میدهد.

علاوه بر اخبار، باید نمودار قیمت را نیز بررسی کنید. همواره در نمودار قیمت، الگوهایی تکرار شونده وجود دارد. همچنین، تغییرات قیمت در قبل، پیش بینی قیمت را نیز ممکن می کند. برای مثال اگر میانگین تغییرات قیمت، ترند روزانه و نهایت قیمت در هر روز را بدانید، میتوانید استراتژی سرمایه گذاری خوبی برای خود پیدا کنید.

در آخر باید پیشنهاد کنیم که از حد ضرر(Stop Loss)  استفاده کنید. حد ضرر میزانی از ضرر است که معامله به صورت خودکار بسته میشود. با استفاده از حد ضرر، احتمال ضرر معاملات خود را به حداقل میرسانید.

یکی از بهترین کارگزاری‌ها برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین، Bitvavo است. برای افتتاح حساب، اینجا را کلیک کنید>>

بیت کوین در دراز مدت

استراتژی دیگر، سرمایه گذاری در بیت کوین در بلند مدت است. این استراتژی تقریبا ساده است، بیت کوین را میخرید و مدت زیادی آن را رها میکنید. هر چند ممکن است این استراتژی ساده به نظر برسد، زمان بندی در این نوع سرمایه گذاری، بسیار نقش مهمی دارد. نقش زمان بندی در سرمایه گذاری بلند مدت، حتی از زمان بندی معاملات کوتاه مدت نیز مهم تر است.

این به این خاطر است که شما در طول این مدت امکان فروش بیت کوین را دارید. قطعا هنگامی که بیت کوین را برای بلند مدت خریداری میکنید، این امکان را ندارید. البته شما باید کارمزد را نیز در نظر بگیرید پس خرید و فروش چند باره بیت کوین در روز چندان به صرفه نیست. پس حتما نمودار قیمتی را بررسی کنید تا ببینید زمان مناسب برای خرید بیت کوین چه زمانی است.

چرا باید بیت کوین (Bitcoin) بخرید

سرمایه گذاری با شرکت های دیگر

قطعا بازار ارز های دیجیتال بسیار داغ است. اکنون شرکت های زیادی هستند که در بیت کوین سرمایه گذاری میکنند. این باعث افزایش اهمیت بیت کوین میشود و در نتیجه امکانات و اپلیکیشن های جدیدی برای این ارز دیجیتال طراحی میشود.

این طبیعتا باعث‌ افزایش تقاضا خواهد شد. هنگامی امکان استفاده بیت کوین برای همگان فراهم شود، تقاضا نیز افزایش خواهد یافت. تعداد فروشگاه هایی که بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت قبول میکنند، روز به روز بیشتر میشود. برای مثال، در Thuisbezorgd، میتوانید با بیت کوین پیتزا بخرید.

بیت کوین جایی امن است

بسیاری از افراد به همان دلیلی که طلا میخریدند، بیت کوین (Bitcoin) میخرند. دقیقا به این خاطر که بیت کوین مستقل از هر دولت و بانک مرکزی است، به عنوان جایگاهی امن و باثبات شناخته میشود. پس کاملا محتمل است که هنگامی که بی ثباتی سیاسی و افول اقتصادی به وجود می آید، قیمت بیت کوین افزایش یابد. این میتواند بهترین زمان برای خرید بیت کوین باشد.

مسئولیت پذیری

اگر بانکی مورد سرقت قرار گیرد، ممکن است که بخشی از سرمایه خود را از دست بدهید. اما با بیت کوین این اتفاق نخواهد افتاد. با خرید بیت کوین (Bitcoin)، شما خودتان مسئول ذخیره این ارز دیجیتال هستید. برای مثال، میتوانید با یک کیف پول الکترونیکی امن، بیت کوین خود را ذخیره کنید. این قضیه، به شما اطمینان خاطر میدهد که به خاطر اشتباه یک شعبه بانک، سرمایه شما از بین نخواهد رفت. این یکی از دلایلی است که باعث میشود بیت کوین در زمان بی ثباتی اقتصادی، به رشد خود ادامه دهد.

اجتناب از کارمزد تراکنش ها

هنگامی که به خارج از کشور سفر میکنید، باید کارمزد تبدیل ارز را پرداخت کنید. اما با بیت کوین، دیگر پرداخت کارمزد لازم نیست! شما در هر کشور، میتوانید با بیت کوین پرداخت انجام دهید. احتمالا در آینده به همین دلیل، توریست ها تمایل بیشتری به استفاده از بیت کوین خواهند داشت که باز هم قیمت آن را بالا خواهد برد. این میتواند دلیل خوبی برای خرید بیت کوین (Bitcoin) باشد.

بیت کوین  و حریم شخصی

بیت کوین مستقیما به هیچ نهاد یا فردی متصل نیست. بر خلاف بانک ها که همه حساب هایشان به افراد حقیقی و حقوقی مرتبط است. این قابلیت به ما اجازه میدهد که تراکنش هایی کاملا مخفی و ناشناس داشته باشیم. این مورد میتواند از دلایل محبوبیت بیت کوین در آینده و افزایش قیمت آن باشد.

مزایای_بیت_کوین

هنگام خرید بیت کوین مراقب باشید

باز باید تاکید کنیم که هنگام خرید بیت کوین مراقب باشید. قیمت بیت کوین نوسانات بسیار زیادی دارد و سرمایه گذاری در بیت کوین اعصاب فولادی میخواهد. ممکن است با سرمایه گذاری در بیت کوین سود خوبی بدست آورید اما این احتمال نیز وجود دارد که همه سرمایه خود را نیز از دست بدهید. پس هنگام خرید و فروش بیت کوین مراقب باشید و تنها پولی را سرمایه گذاری کنید که امکان از دست دادن آن را دارید.

نویسنده

الکس Avatar
در باره

وقتی 16 ساله بودم، مخفیانه اولین سهامم را خریدم. از آن "لحظه افتخار" من بیش از 10 سال است که trade.info را مدیریت می کنم. هدف من آموزش مردم در مورد آزادی مالی است. پس از تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و روانشناسی، تصمیم گرفتم تمام وقت خود را برای توسعه این وب سایت بگذارم. از آنجایی که عاشق سفر هستم، از سرتاسر دنیا کار می کنم. برای مطالعه بیشتر درباره smartinvesting.info اینجا را کلیک کنید! از گذاشتن نظر زیر این مقاله دریغ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *